Επικράτηση των κινεζικών ναυπηγείων τον Σεπτέμβριο

Επικράτηση των κινεζικών ναυπηγείων τον Σεπτέμβριο

104
Επικράτηση των κινεζικών ναυπηγείων τον Σεπτέμβριο

Πρωταγωνιστικός παραμένει ο ρόλος των κινεζικών ναυπηγείων στην εξασφάλιση νέων παραγγελιών, με την κόντρα μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας να εξασθενεί τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού μέσου Business Korea, το οποίο επικαλείται δεδομένα της Clarksons, τον Σεπτέμβριο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 71 πλοίων χωρητικότητας 1,86 εκατ. CGTs.

Tα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για την κατασκευή 62 πλοίων χωρητικότητας 1,53 εκατ. CGTs (δηλαδή το 82% των νέων παραγγελιών). Από την άλλη, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 120.000 CGTs (6%).

Παράλληλα, από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 1.096 πλοία χωρητικότητας 30,14 εκατ. CGTs. Τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 60% από αυτές (726 πλοία χωρητικότητας 17,99 εκατ. CGTs), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία το 25% από αυτές (168 πλοία χωρητικότητας 7,42 εκατ. CGTs).

Όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες, σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται σε 122,19 εκατ. CGTs, το 32% εκ των οποίων αφορούν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία και το 48% τα κινεζικά ναυπηγεία. Συνεπώς, σχεδόν ένα στα δύο υπό ναυπήγηση πλοία κατασκευάζεται στην Κίνα, γεγονός που συνιστά ακόμα ένα σημάδι της επικράτησης των κινεζικών ναυπηγείων διεθνώς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.