Bulk carriers, ο καταλύτης της κινεζικής ναυπηγικής πρωτοκαθεδρίας

Bulk carriers, ο καταλύτης της κινεζικής ναυπηγικής πρωτοκαθεδρίας

175
Bulk carriers, ο καταλύτης της κινεζικής ναυπηγικής πρωτοκαθεδρίας

Τη νούμερο ένα θέση «δίνει» η UNCTAD στα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται, παρέδωσαν το 46,6% των πλοίων που παραδόθηκαν συνολικά το 2022 σε όρους χωρητικότητας.

Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης «Review of Maritime Transport 2023», το 2022 παραδόθηκαν νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 55,6 εκατ. gt, εκ των οποίων το 46,6% (25,9 εκατ. gt) ναυπηγήθηκε στην Κίνα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 16,2 εκατ. gt (29,2%), και στην τρίτη θέση τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. gt (17,2%).

Συνεπώς, Νότια Κορέα και Ιαπωνία παρέδωσαν αθροιστικά σε όρους χωρητικότητας το 46,4% των πλοίων που ναυπηγήθηκαν πέρυσι, ενώ η Κίνα το 46,6%.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των πλοίων που παραδόθηκαν ήταν bulk carriers, το 26,5% δεξαμενόπλοια, το 18,4% containerships και το 8,7% υγραεριοφόρα. Συνεπώς, το 85% των πλοίων που παραδόθηκαν το 2022 σε όρους χωρητικότητας ανήκει σε μία εκ των τεσσάρων βασικών κατηγοριών πλοίων.

Η Κίνα, που βρέθηκε στην κορυφή, παρέδωσε πλοία χωρητικότητας 25,9 εκατ. dwt. Τα 11,2 εκατ. dwt ήταν τύπου bulk carrier, γεγονός που καταδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο του συγκεκριμένου τύπου πλοίου στις κινεζικές ναυπηγήσεις.

Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1η Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 100 GT.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.