
Αδιαμφισβήτητη παραμένει για ακόμα ένα έτος η πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων πλοιοκτητών και διαχειριστών στον διεθνή στίβο, καθώς βάσει της πρόσφατης έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2023», οι Έλληνες ελέγχουν το 17,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, σε «ελληνικά χέρια» πλοιοκτησίας ή διαχείρισης βρίσκονται 4.936 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 393.033.425 dwt.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια ηχηρή απάντηση στα πρόσφατα κινεζικά δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Η Κίνα βρίσκεται ξανά στη δεύτερη θέση με στόλο 8.839 πλοίων χωρητικότητας 301.997.355 dwt. Συνεπώς, το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει χαοτικό, μεγαλύτερο από 90 εκατ. dwt.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Ιαπωνία (10,5%), Σιγκαπούρη (6,2%), Χονγκ Κονγκ (5,2%), Νότια Κορέα (4,3%), Γερμανία (3,4%), Ταϊβάν (2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (2,6%) και Νορβηγία (2,5%).
Πρωτιά και σε όρους αξίας
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή και σε όρους αξίας στόλου, με ποσοστό 11,8% της αξίας του παγκόσμιου στόλου. Η Κίνα βρίσκεται εκ νέου στη δεύτερη θέση με ποσοστό 11,04% και η Ιαπωνία εκ νέου στην τρίτη με ποσοστό 10,73%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε $1,26 τρισ.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1 Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 1.000GT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ