
Αδιαμφισβήτητη παραμένει για ακόμα ένα έτος η πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων πλοιοκτητών και διαχειριστών στον διεθνή στίβο, καθώς βάσει της πρόσφατης έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2023», οι Έλληνες ελέγχουν το 17,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, σε «ελληνικά χέρια» πλοιοκτησίας ή διαχείρισης βρίσκονται 4.936 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 393.033.425 dwt.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια ηχηρή απάντηση στα πρόσφατα κινεζικά δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Η Κίνα βρίσκεται ξανά στη δεύτερη θέση με στόλο 8.839 πλοίων χωρητικότητας 301.997.355 dwt. Συνεπώς, το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει χαοτικό, μεγαλύτερο από 90 εκατ. dwt.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Ιαπωνία (10,5%), Σιγκαπούρη (6,2%), Χονγκ Κονγκ (5,2%), Νότια Κορέα (4,3%), Γερμανία (3,4%), Ταϊβάν (2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (2,6%) και Νορβηγία (2,5%).
Πρωτιά και σε όρους αξίας
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή και σε όρους αξίας στόλου, με ποσοστό 11,8% της αξίας του παγκόσμιου στόλου. Η Κίνα βρίσκεται εκ νέου στη δεύτερη θέση με ποσοστό 11,04% και η Ιαπωνία εκ νέου στην τρίτη με ποσοστό 10,73%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε $1,26 τρισ.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1 Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 1.000GT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ