
Αδιαμφισβήτητη παραμένει για ακόμα ένα έτος η πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων πλοιοκτητών και διαχειριστών στον διεθνή στίβο, καθώς βάσει της πρόσφατης έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2023», οι Έλληνες ελέγχουν το 17,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, σε «ελληνικά χέρια» πλοιοκτησίας ή διαχείρισης βρίσκονται 4.936 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 393.033.425 dwt.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια ηχηρή απάντηση στα πρόσφατα κινεζικά δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Η Κίνα βρίσκεται ξανά στη δεύτερη θέση με στόλο 8.839 πλοίων χωρητικότητας 301.997.355 dwt. Συνεπώς, το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει χαοτικό, μεγαλύτερο από 90 εκατ. dwt.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Ιαπωνία (10,5%), Σιγκαπούρη (6,2%), Χονγκ Κονγκ (5,2%), Νότια Κορέα (4,3%), Γερμανία (3,4%), Ταϊβάν (2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (2,6%) και Νορβηγία (2,5%).
Πρωτιά και σε όρους αξίας
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή και σε όρους αξίας στόλου, με ποσοστό 11,8% της αξίας του παγκόσμιου στόλου. Η Κίνα βρίσκεται εκ νέου στη δεύτερη θέση με ποσοστό 11,04% και η Ιαπωνία εκ νέου στην τρίτη με ποσοστό 10,73%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε $1,26 τρισ.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1 Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 1.000GT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ