Οι νέες τάσεις στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο

Οι νέες τάσεις στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο

144
Οι νέες τάσεις στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο

Οριακή μηνιαία αύξηση 10.000 βαρελιών/ημέρα κατέγραψε η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου Urals από πλοίο σε πλοίο (SΤS) τον περασμένο Αύγουστο, αν και η πτώση που σημειώθηκε σε σχέση με το αποκορύφωμα του α’ τριμήνου ήταν της τάξεως των 375.000 βαρελιών/ημέρα.

Σύμφωνα με δεδομένα της Vortexa, τα Ship-to-Ship transfers αντιπροσώπευσαν το 4% των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου τον Αύγουστο, όταν το α’ τρίμηνο ο αντίστοιχος αριθμός κατά μέσο όρο άγγιξε το 25%.

Κατά τη Vortexa, υπάρχουν αρκετοί λόγοι που έχουν συμβάλει προκειμένου να «κόψει ταχύτητα» η μεταφορά Urals από πλοίο σε πλοίο. Πλέον οι κορυφαίοι αγοραστές των Urals (Κίνα και Ινδία) είναι γνωστοί και συνεπώς η ανάγκη για ένα είδος «μεσάζοντα» μεταξύ πωλητή και αγοραστή δεν υφίσταται. Δεύτερον, οι υψηλότεροι όγκοι που καταγράφηκαν κατά το α’ τρίμηνο πιθανόν να ήταν αποτέλεσμα της ανάγκης για ice-class πλοία στη Βαλτική. Καθώς οι θερμοκρασίες άρχισαν να αυξάνονται, η ζήτηση για δεξαμενόπλοια που θα λειτουργούσαν ως shuttles μεταξύ της Βαλτικής και της Μεσογείου άρχισε να μειώνεται, εξηγεί η Vortexa. Τρίτον, η Ρωσία μείωσε τις εξαγωγές της κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κατά μέσο όρο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο συγκριτικά με το α’ και το β’ τρίμηνο, με φυσικό επακόλουθο να μειωθούν οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεξαμενόπλοια τα οποία προηγουμένως επιδίδονταν στο εμπόριο πετρελαίου που υπόκειτο σε κυρώσεις (από Ιράν και Βενεζουέλα) διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά Urals από πλοίο σε πλοίο, αντιπροσωπεύοντας το 30% και το 40% όλων των STS transfers το Q1 και Q2 αντίστοιχα. Ενώ η μετάβαση αυτή άρχισε από τον Μάρτιο του 2022, μετά και τις κυρώσεις της Δύσης, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αντιστροφή, καθώς δεξαμενόπλοια επανέρχονται στις εξαγωγές πετρελαίου από χώρες που υπόκεινται σε κυρώσεις. Τα στοιχεία της Vortexa δείχνουν ότι 29 πλοία προχώρησαν σε αυτή τη μεταστροφή. Από αυτά, πάνω από το 50% είναι Aframaxes και έξι είναι VLCCs που προηγουμένως επιδίδονταν σε STS transfers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.