
Με απόφαση δικαστηρίου του Γιβραλτάρ, πρόστιμο επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του υγραεριοφόρου «Gas Venus», το οποίο ενεπλάκη σε πετρελαιοκηλίδα στο Γιβραλτάρ στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε την ενοχή του κατά την ακροαματική διαδικασία. Το «Gas Venus» τροφοδοτούνταν με καύσιμο στις ακτές του Γιβραλτάρ την 1η Αυγούστου, όταν προκλήθηκε η ρύπανση. Αξιωματούχοι ανέφεραν στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, περίπου 2.000-3.000 λίτρα πετρελαίου απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Το δικαστήριο ενημερώθηκε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στις 29 Αυγούστου ότι η διαρροή οφειλόταν σε υπερχείλιση της δεξαμενής καυσίμων στο «Gas Venus». Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι ο υποπλοίαρχος, ο οποίος θα έπρεπε να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη λειτουργία ανεφοδιασμού του πλοίου, δεν παρατήρησε την αύξηση των μετρητών της στάθμης των καυσίμων. Επιπλέον, ένας συναγερμός που θα έπρεπε να ηχήσει όταν η δεξαμενή έφτανε το 85% της χωρητικότητας δεν ήχησε, παρά το γεγονός ότι λειτουργούσε σωστά πριν από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και σε δοκιμή μετά. Περιβαλλοντολόγοι επιρρίπτουν ευθύνες στους ναυτικούς για το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επίβλεψη.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, Κορεάτης υπήκοος ηλικίας 56 ετών, συνελήφθη από τις αρχές του Γιβραλτάρ μετά τη διαρροή. Αργότερα, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την απόρριψη πετρελαίου στο νερό και μία δεύτερη κατηγορία για την πρόκληση ζημιάς στον «τόπο ανάπαυσης άγριου ζώου ευρωπαϊκού προστατευόμενου είδους». Το δικαστήριο αναγνώρισε την πρόωρη παραδοχή της ενοχής του και, ως εκ τούτου, μείωσε το πρόστιμο κατά το ένα τρίτο, στα 25.000 δολάρια. Το πρόστιμο πρέπει να καταβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου, διαφορετικά ο πλοίαρχος θα πρέπει να εκτίσει ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία KSS Line ενημέρωσε ότι θα καλύψει τόσο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο όσο και τα κόστη καθαρισμού της ακτής, που ανέρχεται σε 1,9 εκατ. δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco. Σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η…
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ