
Με απόφαση δικαστηρίου του Γιβραλτάρ, πρόστιμο επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του υγραεριοφόρου «Gas Venus», το οποίο ενεπλάκη σε πετρελαιοκηλίδα στο Γιβραλτάρ στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε την ενοχή του κατά την ακροαματική διαδικασία. Το «Gas Venus» τροφοδοτούνταν με καύσιμο στις ακτές του Γιβραλτάρ την 1η Αυγούστου, όταν προκλήθηκε η ρύπανση. Αξιωματούχοι ανέφεραν στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, περίπου 2.000-3.000 λίτρα πετρελαίου απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Το δικαστήριο ενημερώθηκε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στις 29 Αυγούστου ότι η διαρροή οφειλόταν σε υπερχείλιση της δεξαμενής καυσίμων στο «Gas Venus». Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι ο υποπλοίαρχος, ο οποίος θα έπρεπε να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη λειτουργία ανεφοδιασμού του πλοίου, δεν παρατήρησε την αύξηση των μετρητών της στάθμης των καυσίμων. Επιπλέον, ένας συναγερμός που θα έπρεπε να ηχήσει όταν η δεξαμενή έφτανε το 85% της χωρητικότητας δεν ήχησε, παρά το γεγονός ότι λειτουργούσε σωστά πριν από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και σε δοκιμή μετά. Περιβαλλοντολόγοι επιρρίπτουν ευθύνες στους ναυτικούς για το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επίβλεψη.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, Κορεάτης υπήκοος ηλικίας 56 ετών, συνελήφθη από τις αρχές του Γιβραλτάρ μετά τη διαρροή. Αργότερα, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την απόρριψη πετρελαίου στο νερό και μία δεύτερη κατηγορία για την πρόκληση ζημιάς στον «τόπο ανάπαυσης άγριου ζώου ευρωπαϊκού προστατευόμενου είδους». Το δικαστήριο αναγνώρισε την πρόωρη παραδοχή της ενοχής του και, ως εκ τούτου, μείωσε το πρόστιμο κατά το ένα τρίτο, στα 25.000 δολάρια. Το πρόστιμο πρέπει να καταβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου, διαφορετικά ο πλοίαρχος θα πρέπει να εκτίσει ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία KSS Line ενημέρωσε ότι θα καλύψει τόσο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο όσο και τα κόστη καθαρισμού της ακτής, που ανέρχεται σε 1,9 εκατ. δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Όλα είναι έτοιμα για την «Aegean Regatta 2025» που θα ανοίξει πανιά από τη Μύρινα της Λήμνου και θα βάλει πλώρη για τον Άγιο…
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών…
To cocoa grinding στην Ακτή Ελεφαντοστού, δηλαδή η επεξεργασία των κόκκων κακάο για τη μετατροπή τους σε σοκολάτα, κατέγραψε πτώση κατά 31,2% σε ετήσια…
Ο στόλος του Grimaldi Group ξεχωρίζει παγκοσμίως με την ιδιαίτερη κατηγορία πλοίων που διαθέτει, τα Container-RoRo (ConRos). Τα εν λόγω πλοία, όπως δηλώνει και…
Τέλος στην αγωνία για τη συγχώνευση των CMB.TECH και Golden Ocean, καθώς η CMB.TECH γνωστοποίησε πρόσφατα ότι η μεγαλεπήβολη συμφωνία ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Συγκεκριμένα,…
Η Ουάσιγκτον «βάζει μπρος τις μηχανές» για την ενίσχυση της ενεργειακής ισχύος των ΗΠΑ, με την κυβέρνηση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να παρουσιάζει ένα…
O βιομηχανικός όμιλος POSCO Group, με έδρα τη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε στις 18 Αυγούστου ότι υπέγραψε μια αρχική συμφωνία με την ινδική JSW Group…
Οι πρώτοι μήνες του 2025 αποδείχθηκαν ιδιαίτερα παραγωγικοί για το λιμάνι του Αμβούργου, παρά τους όποιους οικονομικούς και γεωπολιτικούς τριγμούς. Το γεγονός αυτό οφείλεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ