Στόχος της Κίνας, η καθολική επικράτηση στη ναυπηγική βιομηχανία

Στόχος της Κίνας, η καθολική επικράτηση στη ναυπηγική βιομηχανία

164
Στόχος της Κίνας, η καθολική επικράτηση στη ναυπηγική βιομηχανία

Στην κατασκευή πλοίων υψηλών τεχνολογικών προδιαγραφών και στην ενίσχυση της ποιότητας της ναυπηγικής της βιομηχανίας προχωρά η Κίνα, αναλαμβάνοντας ολοένα και περισσότερες παραγγελίες για πλοία τέτοιων προδιαγραφών.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε το κινεζικό πρακτορείο Xinhua, λόγω του εξαιρετικά δύσκολου σχεδιασμού και της δύσκολης και χρονοβόρας κατασκευής τους, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τα LNG carriers μεγάλης χωρητικότητας και τα αεροπλανοφόρα είναι γνωστά ως τα τρία πιο «απαιτητικά», ως προς την κατασκευή, πλοία της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Δεδομένου ότι η ικανότητα κατασκευής τέτοιων πλοίων αναδεικνύει τη βιομηχανική δύναμη μιας χώρας καθώς και το επιστημονικό και τεχνολογικό της επίπεδο, η Κίνα προσπαθεί να αναλάβει όλο και περισσότερες παραγγελίες πλοίων αυτού του τύπου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο «Adora Magic City», το οποίο κατασκευάστηκε στην Κίνα και συγκεκριμένα από τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, αγκυροβόλησε στις 6 Ιουνίου και πραγματοποίησε το πρώτο του δοκιμαστικό ταξίδι από τις 17 έως τις 24 Ιουλίου. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 και αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, η κατασκευή του αδελφού πλοίου του «Adora Magic City», του δεύτερου μεγάλου κρουαζιερόπλοιου, ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022, υποδεικνύοντας ότι η Κίνα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την κατασκευή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

Παράλληλα, η Κίνα επικεντρώνεται και στην κατασκευή LNG carriers μεγάλης χωρητικότητας. Δεδομένου ότι το 2008 η Κίνα παρέδωσε τα πρώτα LNG carriers μεγάλης χωρητικότητας, τα κινεζικά ναυπηγεία επιμένουν στην περαιτέρω ανάπτυξη και επικαιροποίηση του εξοπλισμού και των τεχνολογιών που τοποθετούν στα πλοία.

Σημειώνεται ότι το μερίδιο της Κίνας σε παραγγελίες αυτού του τύπου πλοίου ξεπέρασε το 30% το 2022, ενώ μέχρι στιγμής φέτος έχει αναλάβει παραγγελίες για 18 LNG carriers μεγάλης χωρητικότητας, που αντιπροσωπεύουν το 35% του παγκόσμιου συνόλου, όπως δείχνουν στοιχεία της China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.