Το «παράδοξο» των κινεζικών εξαγωγών και η επίδραση στα bulk carriers

Το «παράδοξο» των κινεζικών εξαγωγών και η επίδραση στα bulk carriers

214
Το «παράδοξο» των κινεζικών εξαγωγών και η επίδραση στα bulk carriers

Η είδηση ότι το εμπόριο της Κίνας με διεθνείς εταίρους της κατέγραψε σημαντική πτώση εντός του έτους έχει δημιουργήσει προβληματισμό αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής xclusiv αποσαφηνίζει την καταγραφείσα πτώση και δίνει έμφαση στο «παράδοξο» που δημιουργείται με τις κινεζικές εξαγωγές, αλλά και στο πώς αυτό επιδρά στη ναυλαγορά των bulk carriers.

Ειδικότερα, πράγματι τόσο οι κινεζικές εξαγωγές όσο και οι κινεζικές εισαγωγές σημείωσαν σημαντική πτώση τον Ιούλιο του 2023. Πάντως, η xclusiv σημειώνει ότι οι καταγραφείσες πτώσεις αφορούν την αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών και όχι τον όγκο τους, ο οποίος αντιθέτως αυξάνεται εντός του έτους.

Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου, η Κίνα εξήγαγε σχεδόν 40 εκατ. τόνους μεταλλευμάτων, ενώ παρόμοια άνοδος σημειώθηκε και στα κύρια εισαγόμενα εμπορεύματα. Αύξηση 5% και 7% σημειώθηκε και στις εισαγωγές σιτηρών και σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση. Όμως, οι εισαγωγές μεταλλευμάτων της Κίνας μειώθηκαν τόσο σε ποσότητα όσο και σε αξία.

Βάσει των προαναφερθέντων, η xclusiv σημειώνει ότι το παράδοξο του αυξανόμενου όγκου και της μειωμένης αξίας έχει εμφανή αντίκτυπο στους ναύλους των bulk carriers, o οποίος είναι ιδιαίτερα εμφανής στα Panamaxes, στα Supramaxes και στα Handysizes.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.