
H ναυτιλία αποτελεί μια παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία και ως εκ τούτου μόνο ο ΙΜΟ, ως παγκόσμιος νομοθέτης, μπορεί να παράσχει ισότιμους όρους ανταγωνισμού που απαιτούνται γι’ αυτόν τον ποικιλόμορφο κλάδο και όλα τα έθνη που εξυπηρετεί, σημειώνει με ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση της INTERCARGO τονίζεται ότι, ακόμη και ο ΙΜΟ, όντας οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μη δημιουργεί νομοθεσίες που θέτουν τη ναυτιλία σε απομόνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Φαφαλιός υπογραμμίζει τον ρόλο των πλοιοκτητών, διαχειριστών, παραγωγών καυσίμων, ναυλωτών, ιδιοκτητών φορτίων, λιμένων και φορτωτών για τις σύγχρονες προκλήσεις του dry bulk shipping. «Η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, η οποία είναι ήδη ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς χύδην φορτίων, επιθυμεί την απανθρακοποίησή της. Ωστόσο, δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας», σχολιάζει ο κ. Φαφαλιός.
Η απανθρακοποίηση ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια των εξαμηνιαίων συναντήσεων της INTERCARGO που πραγματοποιήθηκαν στο Ντουμπάι στις 25-26 Μαΐου 2023. Τα μέλη συζήτησαν μια σειρά από βασικά ζητήματα του κλάδου, όπως είναι η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, η ανάλυση του κύκλου ζωής των καυσίμων, η εφαρμογή των νέων διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, καθώς και η ανταλλαγή εμπειριών και πληροφοριών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ