
H ναυτιλία αποτελεί μια παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία και ως εκ τούτου μόνο ο ΙΜΟ, ως παγκόσμιος νομοθέτης, μπορεί να παράσχει ισότιμους όρους ανταγωνισμού που απαιτούνται γι’ αυτόν τον ποικιλόμορφο κλάδο και όλα τα έθνη που εξυπηρετεί, σημειώνει με ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση της INTERCARGO τονίζεται ότι, ακόμη και ο ΙΜΟ, όντας οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μη δημιουργεί νομοθεσίες που θέτουν τη ναυτιλία σε απομόνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Φαφαλιός υπογραμμίζει τον ρόλο των πλοιοκτητών, διαχειριστών, παραγωγών καυσίμων, ναυλωτών, ιδιοκτητών φορτίων, λιμένων και φορτωτών για τις σύγχρονες προκλήσεις του dry bulk shipping. «Η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, η οποία είναι ήδη ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς χύδην φορτίων, επιθυμεί την απανθρακοποίησή της. Ωστόσο, δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας», σχολιάζει ο κ. Φαφαλιός.
Η απανθρακοποίηση ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια των εξαμηνιαίων συναντήσεων της INTERCARGO που πραγματοποιήθηκαν στο Ντουμπάι στις 25-26 Μαΐου 2023. Τα μέλη συζήτησαν μια σειρά από βασικά ζητήματα του κλάδου, όπως είναι η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, η ανάλυση του κύκλου ζωής των καυσίμων, η εφαρμογή των νέων διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, καθώς και η ανταλλαγή εμπειριών και πληροφοριών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ