Προ των πυλών μείωση της ταχύτητας των containerships;

Προ των πυλών μείωση της ταχύτητας των containerships;

173
Προ των πυλών μείωση της ταχύτητας των containerships;

Μετά από μια πολύμηνη και σχετικά απότομη πτώση, οι ναύλοι των containerships έχουν σταθεροποιηθεί σε επίπεδα κατά πολύ χαμηλότερα εκείνων των πρώτων μηνών του 2022, όμως παραμένουν υψηλότερα εκείνων πριν από την πανδημία (2019). Με την επικείμενη άνοδο του στόλου, λόγω του μπαράζ παραγγελιών που τοποθετήθηκαν εντός των πανδημικών ετών, ενώ οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας παραμένουν επισφαλείς, επικρατεί ανησυχία ότι οι ναύλοι ενδέχεται να καταγράψουν περαιτέρω πτώση.

Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του The Loadstar, επικαλούμενο έκθεση συμβουλευτικής εταιρείας, σημειώνει ότι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων αποτελεί ένα από τα τελευταία «όπλα» στη φαρέτρα των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές.

Η μείωση της ταχύτητας είναι μια μέθοδος περιορισμού της προσφοράς στον παγκόσμιο στόλο. Άλλωστε, παραδοσιακά, εν μέσω περιόδων κατά τις οποίες οι συνιστώσες ζήτησης και προσφοράς δεν ήταν «υπέρ» της ναυτιλίας, η μείωση της ταχύτητας των πλοίων ήταν μια στρατηγική που η αγορά υιοθετούσε σε σημαντικό βαθμό.

Πέραν του γεγονότος ότι τα ταξίδια διαρκούν περισσότερο, προσφέρει οφέλη στην κατανάλωση καυσίμων. Υπό το πρίσμα αυτό και καθώς η περιβαλλοντική ανησυχία για το ανθρακικό αποτύπωμα της ναυτιλίας εντείνεται ολοένα περισσότερο, η μείωση της ταχύτητας των πλοίων μπορεί να αποτελέσει τρόπο επίτευξης ενεργειακής αποδοτικότητας και αντιμετώπισης δυσμενών συνιστωσών στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.