Το Κατάρ, το LNG και το μέλλον της αγοράς υγραεριοφόρων 

Το Κατάρ, το LNG και το μέλλον της αγοράς υγραεριοφόρων 

106
Το Κατάρ, το LNG και το μέλλον της αγοράς υγραεριοφόρων 

Με τον ρόλο του LNG στην παγκόσμια οικονομία να διαφαίνεται κυρίαρχος τις επόμενες δεκαετίες, το μεγαλεπήβολο project εξαγωγών του Κατάρ, που ήδη έχει προκαλέσει δομικές αλλαγές στην αγορά των LNG carriers, αναμένεται να αποτελέσει πυλώνα του εμπορίου ενέργειας.

Ήδη από το προηγούμενο έτος, τα φορτία LNG με αφετηρία το Κατάρ κατέγραψαν άνοδο, η οποία εντείνεται εντός του 2023. Το α’ τρίμηνο του 2023, το Κατάρ εξήγαγε 22 περισσότερα φορτία LNG έναντι του α’ τριμήνου του 2022, σύμφωνα με την έκθεση Απριλίου του Gas Exporting Countries Forum (GECF).

Την ίδια ώρα, τα επίπεδα των ναύλων παραμένουν σε υγιή επίπεδα, ενώ το σημαντικό κόστος για τη ναύλωση LNG carriers σε συμβόλαια χρονικής διάρκειας ενός έτους αντανακλά τις εκτιμήσεις της αγοράς για σημαντική άνοδο των ναύλων τους ερχόμενους μήνες.

Παράλληλα, παρότι επί του παρόντος το μέγεθος LNG carrier που κυριαρχεί στην αγορά είναι εκείνο μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 160.000-174.000 κ.μ., υπάρχουν ήδη LNG carriers μεγαλύτερης χωρητικότητας, και δη τα Q-Flex (216.000 κ.μ.) και Q-Max (266.000 κ.μ.). Τα συγκεκριμένα μεγέθη είναι κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες ‒και βλέψεις‒ του Κατάρ και αναμένεται να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο σε συγκεκριμένα routes της αγοράς λόγω της αυξημένης χωρητικότητας αλλά και του αυξημένου βυθίσματός τους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.