Από τη Δύση στην Ανατολή: Ο κύκλος των «χαμένων» κουτιών

Από τη Δύση στην Ανατολή: Ο κύκλος των «χαμένων» κουτιών

109
Από τη Δύση στην Ανατολή: Ο κύκλος των «χαμένων» κουτιών

Σε πάνω από ένα εκατ. TEUs ανέρχονται οι απώλειες εισαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, με τον μεγαλύτερο κερδισμένο να αποδεικνύονται τα λιμάνια του Gulf Coast, σύμφωνα με νέα έκθεση του Descartes Systems Group.

Η εταιρεία τεχνολογίας Descartes αναλύει τη μετατόπιση αυτή των εμπορευματοκιβωτίων από το 2021, όταν η συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ ανήλθε, εν μέσω πανδημίας, σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Πλέον η αυξημένη αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις διαπραγματεύσεις εργατικών σωματείων με τις διοικήσεις των εν λόγω λιμένων φαίνεται να αποτελεί τον οδηγό της μετατόπισης στα ανατολικά.

Η έκθεση καταδεικνύει ότι οι προερχόμενες από την Ασία εισαγωγές αποτέλεσαν τον κινητήριο μοχλό ανάπτυξης για τα λιμάνια του Gulf Coast. Συγκρίνοντας τα δεδομένα για το α’ τρίμηνο του 2023 και το α’ τρίμηνο του 2019, προκύπτει ότι οι εκροές εμπορευματοκιβωτίων από τα λιμάνια στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ ισούνται σε αριθμό με τα εμπορευματοκιβώτια που «κέρδισαν» τα λιμάνια στο Gulf Coast και στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.

Τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και τουέχουν γενικά καλύτερες επιδόσεις από τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής όσον αφορά τους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία αρκετά χρόνια, εν μέσω μιας σταθερής μετατόπισης του όγκου εισερχόμενων φορτίων προς τα ανατολικά, που ξεκίνησε με την επέκταση της Διώρυγας του Παναμά στα τέλη του 2016. Ωστόσο, η τάση αυτή μεταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, λόγω των προαναφερθεισών εξελίξεων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.