Tα car carriers, «μαγνήτης» για νέες επενδύσεις

    183
    Tα car carriers, «μαγνήτης» για νέες επενδύσεις

    Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων καταγράφεται τους τελευταίους μήνες, εν μέσω ανάκαμψης της αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά από μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος επλήγη από προκλήσεις όπως η πανδημία και η έλλειψη μικροκυκλωμάτων. Εταιρείες όπως η Toyota και η GM σημείωσαν διψήφια ετήσια ανάπτυξη το α’ τρίμηνο του 2023.

    Πέραν των παραδοσιακών εταιρειών στην ιδιοκτησία και διαχείριση car carriers, όπως η NYK και η Wallenius Wilhelmsen, εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε άλλα segments εκφράζουν έντονο ενδιαφέρον για τέτοιες επενδύσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Cosco, η οποία δημιούργησε ένα εξειδικευμένο division παραγγέλνοντας 24 PCTCs. Δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου κάνουν λόγο για επενδύσεις της γαλλικής CMA CGM στην εν λόγω ναυτιλιακή αγορά, στο πλαίσιο της στρατηγικής της διαφοροποίησης, ενώ αντίστοιχες επενδύσεις εξετάζει η HMM.

    Την ίδια ώρα, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται να αναπτύσσουν τις εφοδιαστικές τους αλυσίδες μέσω καθετοποίησης, εν μέσω θετικών προοπτικών για τη θαλάσσια μεταφορά. Ενδεικτικά, η κινεζική SAIC, μέσω του βραχίονα logistics SAIC Anji Logistics, εγκαινίασε μια νέα τακτική γραμμή μεταξύ νοτιοανατολικής Ασίας και Μεξικού για τη μεταφορά 1.000 οχημάτων παραγωγής της κινεζικής εταιρείας. H BYD, επίσης κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, προχώρησε τον περασμένο Ιανουάριο στην παραγγελία δύο PCTCs διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG, μεταφορικής ικανότητας 7.000 CEUs, ενώ παραγγελίες για πλοία μεταφοράς οχημάτων είχε τοποθετήσει και το προηγούμενο έτος.

    Η αύξηση των πωλήσεων οχημάτων σε κύριες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, οδηγεί σε αυξημένες ανάγκες μεταφοράς από αγορές όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα. Ούριο άνεμο για τον κλάδο των car carriers αποτελεί επίσης η πρόσφατη τάση κατά την οποία η Κίνα, που παραδοσιακά αποτελούσε εισαγωγέα αυτοκινήτων, πλέον εξάγει ηλεκτρικά οχήματα σε οικονομίες της Δύσης. Σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία της Κίνας, η ασιατική χώρα εξήγαγε 500.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2021, και ο αριθμός αυτός διπλασιάζεται κάθε χρόνο. Συνεπώς, η προσφορά car carriers δεν μπορεί να απορροφήσει τη ζήτηση, με την αύξηση των ναύλων και των αξιών των πλοίων να αποτελεί το πλέον ρεαλιστικό σενάριο.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.