Μega παραγγελία για 16 containerships διπλού καυσίμου τοποθέτησε η CMA CGM στα κινεζικά ναυπηγεία China State Shipbuilding Corporation (CSSC).
Η αξία της παραγγελίας, η οποία περιλαμβάνει δώδεκα πλοία μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης και τέσσερα μεταφορικής ικανότητας 23.000 ΤΕUs και κατανάλωσης LNG, αγγίζει τα $3,06 δισ., αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία που λαμβάνει η CSSC για πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης, μια κίνηση η οποία υπογραμμίζει την όλο και αυξανόμενη σημασία που αποκτά η μεθανόλη ως ένα από τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος.
Η συμφωνία οριστικοποιήθηκε κατά την πρόσφατη διάρκεια της επίσκεψης του Γάλλου προέδρου Μακρόν και επικεφαλής γαλλικών εταιρειών στην Κίνα.
Η CMA CGM δεν αποτελεί όμως τη μόνη εταιρεία του κλάδου των containerships που επενδύει στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Πρόσφατα η COSCO προχώρησε σε μια παραγγελία για τέσσερα containerships χωρητικότητας 16.000 TEUs, ένα από τα οποία θα διαθέτει από την παράδοσή του τη δυνατότητα κατανάλωσης μεθανόλης, ενώ τα υπόλοιπα τρία θα είναι προετοιμασμένα έτσι ώστε να μπορούν να καταναλώνουν μελλοντικά μεθανόλη ως καύσιμο με την πραγματοποίηση σχετικών μετασκευών. Την ίδια στιγμή και η Maersk έχει βάλει παραγγελίες για δώδεκα συνολικά πλοία χωρητικότητας 16.000 TEUs, τα οποία θα τροφοδοτούνται με μεθανόλη.
Η παραγγελία των τεσσάρων γιγαντιαίων πλοίων κατανάλωσης LNG αποδεικνύει παράλληλα πως η CMA CGM συνεχίζει να στηρίζεται στο LNG για τη μείωση των εκπομπών των δραστηριοτήτων της, αποτελώντας μια από τις πρώτες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που επένδυσαν στο εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο, καθώς ήδη από το 2017 ο γαλλικός κολοσσός είχε βάλει μια παραγγελία για εννέα πλοία κατανάλωσης καυσίμου LNG.
During #Macron‘s visit, China shipbuilding giant #CSSC & France’s CMA CGM signed an agreement to build 16 large container ships, namely,
12- 15,000teu methanol dual-fuel powered large container ships
4-23,000teu LNG dual-fuel powered ULCC
In total €2.8 bln+, a new record. pic.twitter.com/Q9Mi6ndsYz— China Chamber of Commerce to the EU (CCCEU) 欧盟中国商会 (@CCCEUofficial) April 7, 2023