Η αύξηση των τονομιλίων, στήριξη στις ναυλαγορές

Η αύξηση των τονομιλίων, στήριξη στις ναυλαγορές

330
Η αύξηση των τονομιλίων, στήριξη στις ναυλαγορές

Εν μέσω συνεχιζόμενων μακροοικονομικών «πονοκεφάλων», η Clarksons βλέπει μεν ανάπτυξη του διά θαλάσσης εμπορίου φέτος, αλλά με έναν νωχελικό ρυθμό.

Συγκεκριμένα, ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά ότι το 2023 το θαλάσσιο εμπόριο θα αναπτυχθεί κατά 1,6% (σε όρους τόνων μεταφερόμενου φορτίου), με το άνοιγμα της Κίνας, μετά τα μέτρα ενάντια στον κορονοϊό, να αναμένεται να παράσχει στήριξη στο εμπόριο ευρείας ομάδας εμπορευμάτων. Πάντως, οι διαφορές στο εμπόριο των επιμέρους commodities είναι εμφανείς: Κατά την Clarksons, το εμπόριο ενέργειας (πετρέλαιο, άνθρακας, θερμικός άνθρακας) θα αναπτυχθεί κατά 3,3% εν μέσω εστίασης των χωρών στην ενεργειακή ασφάλεια, ενώ την ίδια ώρα το εμπόριο μη ενεργειακών αγαθών θα αναπτυχθεί κατά μόλις 0,6% έναντι πτώσης 2,9% πέρυσι.

Στο μεταξύ, η αναδιάταξη των εμπορευματικών ροών ως «αντίδραση» στον πόλεμο στην Ουκρανία αναμένεται να ενεργοποιήσει τον παράγοντα «αποστάσεις» για τη διαμόρφωση των συνθηκών του θαλάσσιου εμπορίου. Για φέτος η Clarksons βλέπει άνοδο κατά 7% των τονομιλίων για το εμπόριο ενέργειας. Για τα προϊόντα πετρελαίου, ο αριθμός αυτός αυξάνεται στο 11%, ενώ για το εμπόριο άνθρακα ανέρχεται στο 4%. Κατά τον ναυλομεσιτικό οίκο, οι αποστάσεις για το εμπόριο LNG θα σταθεροποιηθούν το 2023, μετά την πτώση που σημείωσαν πέρυσι μετά τις αυξημένες ροές ΗΠΑ-Ευρώπης. Σε όρους τονομιλίων, το διά θαλάσσης εμπόριο το 2023 θα αυξηθεί κατά 2,9% έναντι 1,6% σε όρους τόνων μεταφερόμενου φορτίου.

Εν κατακλείδι, η Clarksons σημειώνει ότι στήριξη στο θαλάσσιο εμπόριο θα παράσχουν φέτος τόσο οι αυξημένες εμπορευματικές ροές όσο και οι αποστάσεις μεταξύ των χωρών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.