
Η απανθρακοποίηση και η εκπαίδευση των ναυτικών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στη χρήση των νέων καυσίμων και τεχνολογιών, στο πλαίσιο του ESG που επικρατεί στον δημόσιο διάλογο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποτέλεσαν τις κύριες θεματικές ενότητες κατά τη διάρκεια πάνελ στο περιθώριο της πρώτης ημέρας της έκθεσης CMA Shipping, που διεξάγεται στο Connecticut των ΗΠΑ.
Στο πάνελ συμμετείχαν με τις απόψεις τους οι:
– Thomas Damsgaard – Head of Americas, BIMCO
– Katharina Stanzel – Managing Director, INTERTANKO
– Capt. Belal Ahmed – Chairman, IMEC
– Δρ . Κώστας Γκόνης, Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO
Jason Zuidema – Executive Director/General Secretary, North American Maritime Ministry Association / International Christian Maritime Association
Mark O’Neil – President & CEO/ President, Columbia Shipmanagement/Intermanager
Στην αρχική του εισήγηση, ο κ. Damsgaard τόνισε ότι ο πράσινος μετασχηματισμός της ναυτιλίας θα προέλθει από τις εμπορικές αποφάσεις των stakeholders και για τον λόγο αυτόν οι όποιοι κανονισμοί θα πρέπει να έχουν οικονομικό νόημα.
Στην ανάγκη για συνεργασία μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, ενόψει της επίτευξης των στόχων του CII, αναφέρθηκε η κ. Stanzel, η οποία μεταξύ άλλων επισήμανε ότι πολλά επιμέρους στοιχεία θα πρέπει να «αποκωδικοποιηθούν» για την επιτυχή κατάληξη του νέου αυτού κανονισμού. Oι υποδομές για την τροφοδοσία εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων είναι επίσης μια σημαντική πρόκληση κατά την ίδια.
«H ναυτιλία βρίσκεται σε σταυροδρόμι για το πού οδεύουμε με ορίζοντα το 2050. Οι ναυτικοί θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο για το τι θέλει να κάνει η βιομηχανία μας σε τεχνολογικό και περιβαλλοντικό μέτωπο», υπογράμμισε στην αρχική του τοποθέτηση ο καπτ. Belal Ahmed. O ίδιος τόνισε ότι η ναυτική εκπαίδευση θα πρέπει να αλλάξει, ώστε να συνάδει με τις τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, και συμπλήρωσε ότι ο ρόλος των ναυτικών δεν θα πρέπει να αγνοηθεί ξανά, όπως έγινε στην περίπτωση της πανδημίας. «Να έχουμε μια ενιαία φωνή, προκείμενου να κάμψουμε τα εμπόδια στην εκπαίδευση των ναυτικών», κατέληξε ο καπτ. Βelal Ahmed.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Zuidema, o οποίος έθεσε το ερώτημα για το ποια θα πρέπει να είναι η εστίαση στο «S», σε μια βιομηχανία που επιχειρεί με πρωτοβουλίες και δράσεις να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Όπως και οι άλλοι συμμετέχοντες στο πάνελ, υπογράμμισε τα προβλήματα με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι οι ναυτικοί τα τελευταία χρόνια.
Η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτέλεσαν τους «μαύρους κύκνους» για τον κλάδο με αρνητικές επιπτώσεις ειδικότερα στους ναυτικούς, σημείωσε ο κ. Γκόνης, ο οποίος πρόσθεσε ότι, κατά τη διάρκεια των σημαντικών αυτών προκλήσεων, η ναυτιλία ξηρού φορτίου επέδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα. Αναφερόμενος στις προοπτικές της ναυλαγοράς των dry, σχολίασε ότι οι χαμηλές παραγγελίες και η συνεπακόλουθη μικρή ανάπτυξη του στόλου αποτελούν παράγοντες αισιοδοξίας. Στην πλευρά της ζήτησης, ο κ. Γκόνης στάθηκε στον ρόλο της Κίνας μετά και την άρση των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία.
Στο μέτωπο της απανθρακοποίησης τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης πράσινων λιμένων / Green Hubs, καθώς τα Green Corridors δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες της tramp ναυτιλίας. Ένα άλλο θέμα το οποίο έθιξε ο γενικός γραμματέας της INTERCARGO είναι το ESG, το οποίο χαρακτήρισε ως μέσο διαχείρισης κινδύνου που θα καθορίσει εντός των επομένων ετών τον τρόπο λειτουργίας του κλάδου. «Η ναυτιλία δεν μπορεί πλέον να αποτελεί απαρατήρητη δραστηριότητα από το ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Το ESG είναι η γέφυρα μεταξύ τού πώς λειτουργεί η ναυτιλία και του πώς σκέφτεται και λειτουργεί ο κόσμος». Ακόμη, όσον αφορά συγκεκριμένα το κοινωνικό μέτωπο του ESG, τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η προσέλκυση και η διατήρηση νέων με τις κατάλληλες δεξιότητες.
Η ναυτιλία κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να ανακάμψει από την πανδημία, ανέφερε κατά την αρχική του εισήγηση ο κ. O’Neil. Αναφορικά με το ESG υποστήριξε ότι αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να κινητοποιηθούν οι νέοι άνθρωποι οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν στη ναυτιλία. Πρόσθεσε ακόμη πως, σε ό,τι αφορά το «E», «θα πρέπει να αλλάξει η ρητορική και να μην ταυτίζουμε την απανθρακοποίηση με την απαλλαγή από τα ορυκτά καύσιμα. Η ναυτιλία χρειάζεται τα ορυκτά καύσιμα στο εγγύς μέλλον». Ο επικεφαλής της Columbia Shipmanagement σημείωσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απαραίτητο να υιοθετήσει μια ενιαία φωνή για τα σημαντικά ζητήματα που καλείται να υπερκεράσει, ενώ, αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση, σχολίασε ότι αποτελεί μέρος της μεγαλύτερης συζήτησης για το ESG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ