M. Μαλλιαρός: «Ήδη αντιμετωπίζουμε την έλλειψη ναυτικών»

M. Μαλλιαρός: «Ήδη αντιμετωπίζουμε την έλλειψη ναυτικών»

1631
M. Μαλλιαρός: «Ήδη αντιμετωπίζουμε την έλλειψη ναυτικών»

Τις απόψεις του για σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία μοιράστηκε ο General Manager της Euronav Ship Management Hellas, κ. Μιχάλης Μαλλιαρός, στο πλαίσιο του συνεδρίου Greener Shipping Summit.

«Ήδη αντιμετωπίζουμε τις επιπτώσεις της έλλειψης ικανών ναυτικών», σχολίασε ο κ. Μαλλιαρός, σε σχετική ερώτηση. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη πρόκληση, ο General Manager της Euronav σημείωσε ότι είναι απαραίτητο οι ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στους εργαζομένους τους: «Πρέπει να νοιαζόμαστε για τη σταδιοδρομία των ανθρώπων, την ευημερία εκείνων που βρίσκονται εν πλω. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να αλλάξουν την προσέγγισή τους, να φροντίσουν για την ψυχαγωγία, την εκπαίδευση και τη σταδιοδρομία των εργαζομένων».

IMG_4803

Όσον αφορά συγκεκριμένα το ζήτημα της ναυτικής εκπαίδευσης εν μέσω των συνεχών τεχνολογικών εξελίξεων, ο κ. Μαλλιαρός υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να επιλυθεί μεμονωμένα από κάθε εταιρεία, αλλά αντιθέτως απαιτεί συλλογική προσπάθεια από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη: «Οι μεμονωμένες προσπάθειες των ναυτιλιακών εταιρειών δεν θα είναι επαρκείς για την εκπαίδευση των πληρωμάτων στις τεχνολογίες του μέλλοντος. Χρειάζεται συλλογική δράση από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, προκειμένου να καταστεί εμφανής η επίδραση των τεχνολογικών καινοτομιών, αλλά και για να προετοιμαστούν κατάλληλα οι ναυτικοί για τα πλοία του μέλλοντος. Η συνεργασία με ολόκληρη την αλυσίδα αξίας είναι αναγκαία. Κανείς δεν μπορεί μόνος του να πραγματοποιήσει την απαραίτητη πρόοδο στο συγκεκριμένο θέμα».

Στο μέτωπο των τεχνολογικών καινοτομιών, ο κ. Μαλλιαρός αναφέρθηκε σε ορισμένους σκοπέλους που συναντούν οι ναυτιλιακές εταιρείες όταν εγκαθιστούν νέα τεχνολογικά συστήματα στα πλοία τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα συστήματα αυτά δεν είναι «πραγματικά» έτοιμα και συνεπώς δύναται να περάσει μια σημαντική χρονική περίοδος από την εγκατάστασή τους εωσότου καταστούν λειτουργικά. Εκτός αυτού, το κόστος τους αυξάνεται, καθώς εν μέσω της συγκεκριμένης περιόδου πραγματοποιούνται αρκετές μετασκευές ή αναβαθμίσεις λογισμικού.

«Το τι είναι διαθέσιμο και το τι είναι λειτουργικά έτοιμο συνιστούν δύο διαφορετικά πράγματα», σχολίασε ο κ. Μαλλιαρός χαρακτηριστικά.

Το συνέδριο Greener Shipping Summit πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Μαρτίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, υπό τη διοργάνωση της Newsfront/Naftiliaki.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.