Τα containerships οδηγός στην κούρσα της απανθρακοποίησης

Τα containerships οδηγός στην κούρσα της απανθρακοποίησης

79
Τα containerships οδηγός στην κούρσα της απανθρακοποίησης

Οι πρωτοβουλίες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των υπό διαχείριση πλοίων τους καθίστανται ιδιαίτερα εμφανείς στο orderbook.

Σύμφωνα με ανάρτηση της Alphaliner, τα λεγόμενα «πράσινα πλοία» αντιστοιχούν στο 40% του orderbook των containerships, καθώς οι εταιρείες φαίνεται πως στρέφονται μακριά από τα πλοία συμβατικών καυσίμων.

Μάλιστα, από τις παραγγελίες που έχουν λάβει χώρα μέχρι στιγμής εντός του έτους, το 62% ‒σε όρους χωρητικότητας‒ αφορούν πλοία κατανάλωσης μεθανόλης, το 30% πλοία κατανάλωσης LNG και μόλις το 8% πλοία αποκλειστικά κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων.

Σαφώς, καθώς η ναυλαγορά των containerships βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, οι παραγγελίες είναι μικρότερες σε αριθμό, οπότε η πρόσφατη μονάχα δραστηριότητα δεν επαρκεί για να σχηματιστεί πλήρης εικόνα του orderbook. Ακόμα όμως και στο β’ εξάμηνο του 2022, οι παραγγελίες για πλοία συμβατικών καυσίμων ήταν μόλις 14% σε όρους χωρητικότητας.

Σε κάθε περίπτωση, ο μεγαλύτερος όγκος παραγγελιών έλαβε χώρα το 2021 και στο α’ εξάμηνο του 2022. Στο α’ εξάμηνο του 2022, το 55% των παραγγελιών ήταν για πλοία συμβατικών καυσίμων, ενώ το α’ εξάμηνο του 2021 και το β’ εξάμηνο του 2021 ήταν 83% και 64% αντίστοιχα. Συνεπώς, είναι εμφανές ότι τα εναλλακτικά καύσιμα διαδραματίζουν ολοένα και πιο έντονο ρόλο στη στρατηγική των εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο orderbook υπάρχουν 198 containerships κατανάλωσης και LNG, των οποίων η αθροιστική μεταφορική ικανότητα ξεπερνά τα 2,3 εκατ., αλλά και 68 πλοία κατανάλωσης και μεθανόλης, των οποίων η αθροιστική μεταφορική ικανότητα ξεπερνά τα 900.000 TEUs.

Έτσι, καθίσταται εμφανές ότι τα containerships οδηγούν την κούρσα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο, οι ιδιαιτερότητες των τακτικών γραμμών διαδραματίζουν κύριο ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Άλλωστε, τα containerships ‒ειδικά εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους‒ πραγματοποιούν προγραμματισμένα δρομολόγια σε τακτική βάση, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να επιλέξουν ποια πλοία θα δραστηριοποιούνται σε ποια routes βάσει των διαθέσιμων υποδομών τροφοδοσίας καυσίμων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.