
Τα σχέδια της ONEX για τη δυναμική επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας αφού επικυρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης από τα αρμόδια δικαστήρια, παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Πάνος Ξενοκώστας σε συνάντησή του με εκπροσώπους του Τύπου.
«Αυτή τη στιγμή στο ναυπηγείο κάνουμε αποτυπώσεις με τη συνδρομή και των εργαζομένων, προκειμένου μετά την απόφαση του δικαστηρίου να ξεκινήσουμε κάποια πράγματα, ενώ εκτιμώ ότι θα είμαστε σε πλήρη λειτουργία να μπορέσουμε να δεχθούμε πλοία μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου του 2023», είπε ο κ. Ξενοκώστας.
Επεσήμανε ότι η ONEX μπαίνει δυναμικά στα ναυπηγεία της Ελευσίνας, καθώς έχει δώσει ήδη τα εχέγγυα από το ναυπηγείο του Νεωρίου, για το οποίο, όπως πρόσθεσε, έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί 350 επισκευές πλοίων, ενώ είχαν καταβληθεί 10 εκατ. ευρώ σε αποπληρωμές και οφειλές εργαζομένων και άλλα 5 εκατ. ευρώ σε οφειλές εφορίας ΙΚΑ και τράπεζες.
Τόνισε ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια ήρθαν από δεξαμενισμούς πλοίων για επισκευές στο Νεώριο ενώ έχουν γίνει συνολικά επενδύσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του.
Τόνισε, εξάλλου, ότι τον Δεκέμβριο τη Σύρο σε συνεργασία με τη CISCO και την περιφέρεια σε ένα άλλο κτίριο θα δημιουργηθεί Κέντρο Θαλάσσιας Καινοτομίας ενώ το Φεβρουάριο θα προχωρήσει σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας η ίδρυση σχολής νέων εργατοτεχνιτών, προαναγγέλλοντας ότι κάτι ανάλογο θα γίνει και στο ναυπηγείο της Ελευσίνας.
Χρηματοδότηση για τα ναυπηγεία Ελευσίνας
Ο CEO της ΟΝΕΧ είπε ότι αυτή τη στιγμή αυτό που έγινε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας, ήταν η εξασφάλιση στήριξης χρηματοδότησης με 102 εκατ. ευρώ με τη μορφή δανείου και με τη δυνατότητα μετατροπής του, μετά από συμφωνία με την Αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα DFC, ενώ ανέφερε ότι υπάρχουν και ίδια κεφάλαια του ομίλου που δύναται να αυξηθούν ανάλογα με τις ανάγκες, σε δεύτερη φάση.
Πρόσθεσε ότι για να μπορέσει να επιτευχθεί η συμφωνία με τη DFC θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στον αμερικανικό νόμο που ψηφίστηκε και από τους ρεπουμπλικάνους και του δημοκρατικούς, για να μπορούν να υπάρξουν χρηματοδοτήσεις για συγκεκριμένες επενδύσεις στην Ελλάδα καθώς η χώρα μας δεν ήταν έως σήμερα επιλέξιμη.
«Γνωρίζουμε τη δουλειά απέναντι σε ένα περιβάλλον που τα τελευταία χρόνια μεταμορφώνεται και γίνεται φιλικό αλλά δεν είναι αυτό που λένε ανοίγει τις πόρτες και σου λέει να καθίσεις» τόνισε ο κ. Ξενοκώστας.
Εκτίμησε ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ONEX στα ναυπηγεία στη Σύρο θα είναι 10 φορές περισσότερες για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας αφού πολλές άδειες έχουν λήξει.
Συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο Fincantieri
«Πάμε να φτιάξουμε ένα ναυπηγείο στο οποίο θα μπορούμε να κάνουμε επισκευές τουλάχιστον 200 πλοίων όλων των τύπων το χρόνο, με μεγάλο focus στα ενεργειακά και τις επισκευές στην εμπορική ναυτιλία» είπε ο πρόεδρος του ομίλου ONEX Πάνος Ξενοκώστας. Ανέφερε ότι δεν είναι τυχαίο ότι η DFC, επί της ουσίας έχει συμφωνήσει με την εμπορική εταιρεία του ομίλου (ONEX ELEFSIS Shipyards Industries), και έχει πειστεί και πιστέψει ότι τη δουλειά μας την ξέρουμε και παίρνει το ρίσκο με λεφτά των αμερικανών φορολογούμενων.
«Εμείς προχωράμε με ένα συγκεκριμένο πλάνο με αυτό που έχουμε να κάνουμε τη ναυτιλία, αλλά επειδή στα ναυπηγεία της Ελευσίνας βρήκαμε και ένα αμυντικό κομμάτι που λειτουργούσε για πολλά χρόνια είναι κάτι που έχει ενταχθεί στα πλάνα μας» ανέφερε ο ίδιος.
Στο σχέδιο εξυγίανσης τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία δέσμευση ούτε έμμεση ούτε άμεση για κάποιο συμβόλαιο με το πολεμικό ναυτικό αλλά εμείς θέλουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίας μας αφού αυτές μας ζητηθούν από το πολεμικό ναυτικό και είναι τιμή μας, είπε.
Ανέφερε εξάλλου ότι η ONEX σαν όμιλος πλέον των ναυπηγείων Ελευσίνας έχει ενώσει τις δυνάμεις της με τον ιταλικό όμιλο fincantieri που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ευρώπης και από τα τέσσερα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Πρόσθεσε ότι σε συνεργασία με τον ιταλικό κολοσσό υπάρχουν πολλές καλές σχεδιάσεις και ο όμιλος έχει συμφωνήσει εφόσον πάρει κάποιο πρόγραμμα κορβετών, οι τρεις να χτιστούν οι στην Ελλάδα.
Η συνεργασία με τη ficanterri δεν αρχίζει και δεν τελειώνει μόνο σε ένα πρόγραμμα, το ναυπηγείο έχει στόχο να μεγαλώσει το αμυντικό κομμάτι διεθνώς και να είναι ικανό να μπορεί να προσφέρει κατασκευαστικές πλατφόρμες στην παγκόσμια αγορά τόνισε κ. Ξενοκώστας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ