Τα δεξαμενόπλοια σε ράλι και η επόμενη μέρα μετά το ευρωπαϊκό εμπάργκο

Τα δεξαμενόπλοια σε ράλι και η επόμενη μέρα μετά το ευρωπαϊκό εμπάργκο

174
Τα δεξαμενόπλοια σε ράλι και η επόμενη μέρα μετά το ευρωπαϊκό εμπάργκο

Καθώς ο χάρτης του θαλάσσιου εμπορίου επαναπροσδιορίζεται, ως απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη σημαντική άνοδο των τονομιλίων, καθώς η Ευρώπη, η οποία για πολλές δεκαετίες αποτελούσε τον κορυφαίο αγοραστή ρωσικού πετρελαίου, πλέον έχει μειώσει σημαντικά τις ροές και στρέφεται σε πιο μακρινούς προορισμούς για την κάλυψη των αναγκών της. Μάλιστα η τάση αυτή μάλλον θα ενισχυθεί μετά την 5η Δεκεμβρίου, όταν τεθεί σε ισχύ το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.

Όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων καταγράφουν ανάκαμψη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα χαμηλά επίπεδα ναύλων που κατέγραψαν τα σχεδόν δύο τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερα όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια «φλερτάρουν» με εξαψήφια επίπεδα ναύλων. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι βελτιώθηκαν σημαντικά σε όλα τα routes του Baltic Exchange: από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα διαμορφώθηκαν σε WS128 (TCE $96.400), ενώ για ταξίδια από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα σε WS112,5 (TCE $91.200). Σύμφωνα δε με την Clarksons Research, τα κατά μέσο όρο earnings των VLCCs την περασμένη εβδομάδα διαμορφώθηκαν στα $106.137/ημέρα, ο υψηλότερος αριθμός από τον Απρίλιο του 2020.

Πάντως, ενόψει της 5ης Δεκεμβρίου, αναδύονται ορισμένες προκλήσεις που σχετίζονται με την προσφορά. Σε έκθεσή της, η Poten εκτιμά ότι o «σκοτεινός στόλος» δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί ενόψει εμπάργκο, καθώς τα εν λόγω πλοία, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα στέλνονταν για scrapping, επιδίδονται σε παράνομες μεταφορές πετρελαίου. Όπως τονίζεται στην έκθεση, υπάρχουν συχνά λιγότερο επιφανείς πλοιοκτήτες οι οποίοι ρισκάρουν να χρησιμοποιούν τα πλοία τους στα εν λόγω trades, για τα οποία οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν σε δύο ή τρεις φορές υψηλότερα επίπεδα έναντι των «συμβατικών» ταξιδιών. Δεδομένου μάλιστα ότι ο στόλος αυτός είναι υπερήλικος και ο κίνδυνος ατυχημάτων ορατός, το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε πρόσφατα μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο σε έμφορτη κατάσταση που μεταφέρει πετρέλαιο και διέρχεται από τα τουρκικά στενά θα πρέπει από 1/12/2022 να παρέχει ένα έγγραφο επιβεβαίωσης ότι διαθέτει έγκυρη αλληλασφαλιστική κάλυψη για το ίδιο το πλοίο αλλά και για το φορτίο. Με βάση τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι θα δοκιμαστεί η αντοχή της αγοράς, αν και τα σημάδια, οδηγούμενα από τη ζήτηση, είναι ευοίωνα για διατήρηση των υψηλών ναύλων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.