
Η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία Furetank ανακοίνωσε πως το δεξαμενόπλοιο διπλού καυσίμου Fure Valö του στόλου της πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι καταναλώνοντας ένα νέο μείγμα βιοκαυσίμων που έχει αναπτύξει η Equinor, το οποίο περιείχε μεταξύ άλλων χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.
Το πλοίο πραγματοποίησε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής από το Μόνγκσταντ της Νορβηγίας στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, καταναλώνοντας ένα μείγμα βιοκαυσίμου το οποίο αποτελείτο κατά 30% από ανανεώσιμο καύσιμο και κατά 70% από ντίζελ πλοίων που προήλθε από το διυλιστήριο του Μόνγκσταντ. Σύμφωνα με την εταιρεία τα αρχικά αποτελέσματα της δοκιμής ήταν θετικά, καθώς δεν εντοπίστηκαν αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση ή στην κατανάλωση καυσίμου, σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού καυσίμου ντίζελ.
Οι δοκιμές έδειξαν ότι η κατανάλωση του εν λόγω μείγματος βιοκαυσίμου μπορεί να παρέχει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 87,5% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, αποδεικνύοντας ότι ο συνδυασμός ανανεώσιμων καυσίμων με συμβατικά προϊόντα διύλισης μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην μείωση των εκπομπών του κλάδου της εμπορικής ναυτιλίας.
Η Furetank θα συνεχίσει να διερευνά τις δυνατότητες χρήσης και άλλων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς όλα τα πλοία της σειράς Vinga που διαθέτει είναι εξοπλισμένα με ισχυρά μονωμένες ανοξείδωτες δεξαμενές καυσίμου στις οποίες μπορούν να αποθηκευτούν καύσιμα όπως η αμμωνία και το υδρογόνο, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία η αλλαγή καυσίμου απαιτεί μόνο μια μικρή μετασκευή στους κινητήρες των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ