Αισιοδοξία (με αστερίσκους) για το βραχυπρόθεσμο μέλλον των bulk carriers

Αισιοδοξία (με αστερίσκους) για το βραχυπρόθεσμο μέλλον των bulk carriers

162
Αισιοδοξία (με αστερίσκους) για το βραχυπρόθεσμο μέλλον των bulk carriers

Η ναυλαγορά των bulk carriers έχει ακολουθήσει πτωτική πορεία τις τελευταίες εβδομάδες. Η εν λόγω εξέλιξη αντανακλάται έντονα στα Capesizes, απότοκο της αποδυνάμωσης της αγοράς σιδηρομεταλλεύματος.

Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Allied Shipping Research, το σκηνικό που έχει δημιουργηθεί οφείλεται σε ένα ντόμινο παραγόντων με επίκεντρο την Κίνα, όπου η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Με τη σειρά της, η πτώση της ζήτησης οφείλεται στην αποδυνάμωση της κινεζικής αγοράς ακινήτων και φυσικά η επίπτωση της κινεζικής πολιτικής μηδενικής ανοχής ενάντια στην πανδημία έχει αφήσει επίσης τα σημάδια της στην ευρύτερη ζήτηση και βιομηχανική δραστηριότητα.

Ωστόσο, τα βραχυπρόθεσμα σημάδια εμφανίζονται θετικά. Προς αντιμετώπιση της έλλειψης ρευστότητας, το Πεκίνο έλαβε μέτρα με επίκεντρο την διευκόλυνση της πρόσβασης των εταιρειών σε νέα κεφάλαια, μέτρα που βάσει της Allied έχουν ήδη θετικό αντίκτυπο. Την ίδια ώρα, θετική ένδειξη συνιστά η πρόσφατη απόφαση της Κίνας για μερική άρση των περιορισμών που αφορούν την πανδημία, η οποία δύναται να αντανακλά μια γενικότερη στροφή στη στρατηγική του Πεκίνου.

Με βάση τα προαναφερθέντα και λόγω του γεγονότος ότι τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, επικρατεί αισιοδοξία για την αγορά των bulk carriers τις ερχόμενες εβδομάδες.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το πόσο έντονα θετική θα είναι η επίδραση των πρόσφατων εξελίξεων παραμένει αβέβαιο. Άλλωστε, προς τα τέλη του Ιανουαρίου 2023 αναμένεται πτώση της δραστηριότητας λόγω των τότε επικείμενων εορτών για την κινεζική Πρωτοχρονιά.

Φωτό: Vladimir Oprisko/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.