Capesizes έμφορτα με άνθρακα: H νέα νόρμα στα dry

Capesizes έμφορτα με άνθρακα: H νέα νόρμα στα dry

110
Capesizes έμφορτα με άνθρακα: H νέα νόρμα στα dry

Σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση και την κρίση στον κλάδο του real estate της Κίνας να αλλάζουν το status quo στις γραμμές και στα φορτία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, καθώς ο κλάδος του real estate στην Κίνα κινείται σε τεντωμένο σχοινί, η εγχώρια ζήτηση για iron ore παρουσιάζεται μειωμένη και ως εκ τούτου τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα bulk carriers αναλαμβάνουν τη μεταφορά άλλων ξηρών φορτίων. Η εναλλακτική ακούει στο όνομα «άνθρακας», καθώς η ενεργειακή κρίση έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά του καυσίμου σε routes όπως Ρωσία-Κίνα και Αυστραλία-Ευρώπη.

Ως εκ τούτου, αρκετά Capesizes μεταφέρουν πλέον άνθρακα από τη Ρωσία προς την Κίνα και την Ινδία. Υπό κανονικές συνθήκες, τέτοιου είδους μεταφορές είναι ασυνήθιστες, καθώς ρωσικά λιμάνια άνθρακα, όπως το Ust Luga, δεν διαθέτουν το capacity να εξυπηρετήσουν μεγάλα πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος 33 Capesizes έχουν προσεγγίσει το Ust Luga, όταν μεταξύ 2015 και 2021 μόλις ένα είχε φορτώσει άνθρακα από τον εν λόγω λιμένα, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Bloomberg o Harry Grimes, αναλυτής της Arrow Shipbroking Group.

Την ίδια στιγμή, η Ευρώπη, στην προσπάθεια απεξάρτησης από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, στρέφει το βλέμμα της στην Αυστραλία και, σύμφωνα με δεδομένα, 26 τέτοια ταξίδια πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.