
Σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση και την κρίση στον κλάδο του real estate της Κίνας να αλλάζουν το status quo στις γραμμές και στα φορτία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, καθώς ο κλάδος του real estate στην Κίνα κινείται σε τεντωμένο σχοινί, η εγχώρια ζήτηση για iron ore παρουσιάζεται μειωμένη και ως εκ τούτου τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα bulk carriers αναλαμβάνουν τη μεταφορά άλλων ξηρών φορτίων. Η εναλλακτική ακούει στο όνομα «άνθρακας», καθώς η ενεργειακή κρίση έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά του καυσίμου σε routes όπως Ρωσία-Κίνα και Αυστραλία-Ευρώπη.
Ως εκ τούτου, αρκετά Capesizes μεταφέρουν πλέον άνθρακα από τη Ρωσία προς την Κίνα και την Ινδία. Υπό κανονικές συνθήκες, τέτοιου είδους μεταφορές είναι ασυνήθιστες, καθώς ρωσικά λιμάνια άνθρακα, όπως το Ust Luga, δεν διαθέτουν το capacity να εξυπηρετήσουν μεγάλα πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος 33 Capesizes έχουν προσεγγίσει το Ust Luga, όταν μεταξύ 2015 και 2021 μόλις ένα είχε φορτώσει άνθρακα από τον εν λόγω λιμένα, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Bloomberg o Harry Grimes, αναλυτής της Arrow Shipbroking Group.
Την ίδια στιγμή, η Ευρώπη, στην προσπάθεια απεξάρτησης από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, στρέφει το βλέμμα της στην Αυστραλία και, σύμφωνα με δεδομένα, 26 τέτοια ταξίδια πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ