
Σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται στα λειτουργικά κόστη των πλοίων εντός 2022, απόρροια της εκρηκτικής ανόδου του πληθωρισμού, σύμφωνα με έκθεση της Drewry.
Στην έκθεση Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2022/23, η Drewry εκτιμά ότι τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη για τους 47 τύπους πλοίων και μεγεθών που καλύπτει η έκθεση αυξήθηκαν για πέμπτο διαδοχικό έτος στα $7.474 το 2022. Η αύξηση αυτή κατά 2,2% είναι πολύ μικρότερη σε σχέση την αύξηση 1,3% το 2021 και σε πλήρη αντίθεση με τα σταθερά ή μειωμένα λειτουργικά κόστη πριν από την πανδημία.
Η αύξηση των OPEX οδηγήθηκε κυρίως από τον πληθωρισμό στα αγαθά και στις υπηρεσίες στον ναυτιλιακό κλάδο όπως επίσης και από διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πανδημίας, εξηγεί η Latifat Igbinosun, επικεφαλής ερευνών της Drewry για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων. Η ίδια σημειώνει ότι τα κόστη για επισκευές και συντήρηση περιορίστηκαν πέρυσι λόγω της συνεχούς ανάπτυξης του εμπορίου και των ισχυρών ναυλαγορών, ενώ φέτος η εικόνα είναι διαφορετική, με τα πλοία να επιστρέφουν στις γιάρδες.
Ενδεικτικά, φέτος τα κόστη για τα καύσιμα αυξήθηκαν κατά 15%, λόγω περιορισμένης προσφοράς και αυξημένων τιμών πετρελαίου. Την ίδια ώρα, αύξηση 8% παρουσιάζουν τα κόστη για ασφαλιστική κάλυψη, ενώ τα κόστη δεξαμενισμών έχουν αυξηθεί εντός του έτους κατά 6%, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία.
Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, η Drewry αναμένει πτώση της δραστηριότητας του θαλάσσιου εμπορίου, με εξαίρεση trades ενέργειας, τα οποία θα επηρεάσουν τους προϋπολογισμούς των εταιρειών που αφορούν τη λειτουργία των πλοίων. Πάντως, η εκτίμηση κάνει λόγο για μείωση των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, καθώς ορισμένα κόστη θα υποχωρήσουν, με εξαίρεση ίσως τις απολαβές των ναυτικών, οι οποίες θα πάρουν την ανιούσα λόγω ελλιπούς προσφοράς αξιωματικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ