
Στις ιδιαίτερα αυξημένες αξίες των δεξαμενόπλοιων στρέφεται πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research, η οποία αποπειράται να εξετάσει κατά πόσο οι αισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς συνάδουν με την πραγματικότητα.
Ειδικότερα, εντός του έτους έχει καταγραφεί σημαντική ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, γεγονός που σαφώς έχει επιδράσει και στις αξίες τους και έχει αυξήσει το κόστος επένδυσης σε πλοία. Παρότι τα σημάδια διαφαίνονται θετικά για το βραχυπρόθεσμο μέλλον, η ανάλυση υποστηρίζει ότι υπάρχει πληθώρα αστάθμητων παραγόντων –γεωπολιτική αστάθεια, πολιτική OPEC+, οικονομική αβεβαιότητα– που καθιστούν οποιαδήποτε εκτίμηση για το μέλλον της αγοράς επισφαλή.
Η Allied σημειώνει ότι οι υψηλές αξίες πλοίων οφείλουν να συνοδεύονται από στιβαρές ευνοϊκές εκτιμήσεις για τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης βραχυπρόθεσμα. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβαίνει, απότοκο συνιστά η υψηλή μεταβλητότητα στις τιμές πλοίων. Σύμφωνα με δείκτες που χρησιμοποιεί η ναυλομεσιτική, τα σημερινά επίπεδα αξίας των δεξαμενόπλοιων είναι υψηλότερα του φυσιολογικού.
Ωστόσο, προτού η κυκλικότητα της αγοράς οδηγήσει σε έντονη και επιμένουσα πτώση των αξιών, η Allied εκτιμά ότι θα υπάρξει μια περίοδος μεταβλητότητας. Σε κάθε περίπτωση, η ναυλομεσιτική σημειώνει ότι η ανάλυσή της δεν συνιστά κάποια απαισιόδοξη εκτίμηση, παρά μόνο μια διαφορετική οπτική πλευρά.
Παράλληλα, υπό τις επικρατούσες συνθήκες στις αξίες, η Allied εκφράζει την άποψη πως η χρονική περίοδος είναι κατάλληλη για εταιρείες που θέλουν να προβούν σε πώληση δεξαμενόπλοιων από τον υπό διαχείριση στόλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέραν όσων αναφέρει η Allied, ένας ακόμα παράγοντας που ίσως βοηθά τη διατήρηση των υψηλών αξιών των δεξαμενόπλοιων είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα στα ναυπηγεία. Καθώς το orderbook των tankers είναι χαμηλό και οι εκτιμώμενες ημερομηνίες παράδοσης πλοίων για παραγγελίες που πραγματοποιούνται σήμερα έχουν μεταφερθεί από το 2025 και αργότερα, οποιαδήποτε αγορά δεξαμενόπλοιου δεν καθορίζει μονάχα τον στόλο μιας εταιρείας σήμερα αλλά έως έναν βαθμό και για τα επόμενα έτη.
Φωτό: Zahid Nisar/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ