
Σημαντική είναι η ελληνική παρουσία στις παραγγελίες πλοίων και το 2022.
Όπως προκύπτει από ανάλυση της Xclusiv Shipbrokers, τα orderbooks των bulkers, tankers, containerships και gas carriers αθροιστικά απαρτίζονται από 2.547 παραγγελίες. Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος κατά 100 παραγγελίες σε σχέση με τον Μάιο, όταν συνολικά τα εν λόγω orderbooks είχαν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2016.
Αναφορικά με τις παραγγελίες που έχουν τοποθετήσει οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αυτές ανέρχονται σε 234, οι οποίες είναι σχεδόν ίσα κατανεμημένες: το 21% αφορά bulkers, το 26% tankers, το 29% containerships και το 24% gas carriers.
Στα επιμέρους στοιχεία, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών για bulkers ανέρχονται σε 48 (5%), ενώ 826 είναι οι παραγγελίες bulkers από πλοιοκτήτες άλλων εθνικοτήτων. Από τις 48, μόλις οι 18 τοποθετήθηκαν φέτος, ενώ οι υπόλοιπες την περίοδο 2019-2020, σύμφωνα με την Xclusiv. Στην κορυφή των ελληνικών προτιμήσεων βρίσκονται τα Kamsarmaxes (53%), ενώ ακολουθούν τα Handymaxes/Supramaxes/Ultramaxes (35%). Τα Capes αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% των παραγγελιών bulk carriers των Ελλήνων.
Στα δεξαμενόπλοια, η συμμετοχή των Ελλήνων στο orderbook αγγίζει το 19%. Από τις συνολικές παραγγελίες, οι 62 έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ 257 από πλοιοκτήτες άλλων εθνικοτήτων. Οι 15 από τις 62 παραγγελίες τοποθετήθηκαν εντός του 2022, 39 το 2021 και 8 το 2020. Τα Aframaxes/LR2 (55%) μαγνητίζουν το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων, με τα MR2 (26%) να ακολουθούν.
8% ή 69 παραγγελίες πλοίων είναι η ελληνική συμμετοχή στο orderbook των containerships. Οι συμφωνίες για τη ναυπήγηση 34 πλοίων ολοκληρώθηκαν φέτος, 32 το 2020 και μόλις τρεις το 2019. Στα gas carriers, το 13% του orderbook ελέγχεται από Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι προχώρησαν σε 14 παραγγελίες το 2022, 36 το 2021 και άλλες πέντε το 2019-2020. Το 62% αυτών αφορούν LNGCs μεταφορικής ικανότητας 101-200.000 κ.μ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ