Η «ακτινογραφία» των 234 παραγγελιών των Ελλήνων πλοιοκτητών

Η «ακτινογραφία» των 234 παραγγελιών των Ελλήνων πλοιοκτητών

627
Η «ακτινογραφία» των 234 παραγγελιών των Ελλήνων πλοιοκτητών

Σημαντική είναι η ελληνική παρουσία στις παραγγελίες πλοίων και το 2022.

Όπως προκύπτει από ανάλυση της Xclusiv Shipbrokers, τα orderbooks των bulkers, tankers, containerships και gas carriers αθροιστικά απαρτίζονται από 2.547 παραγγελίες. Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος κατά 100 παραγγελίες σε σχέση με τον Μάιο, όταν συνολικά τα εν λόγω orderbooks είχαν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2016.

Αναφορικά με τις παραγγελίες που έχουν τοποθετήσει οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αυτές ανέρχονται σε 234, οι οποίες είναι σχεδόν ίσα κατανεμημένες: το 21% αφορά bulkers, το 26% tankers, το 29% containerships και το 24% gas carriers.

Στα επιμέρους στοιχεία, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών για bulkers ανέρχονται σε 48 (5%), ενώ 826 είναι οι παραγγελίες bulkers από πλοιοκτήτες άλλων εθνικοτήτων. Από τις 48, μόλις οι 18 τοποθετήθηκαν φέτος, ενώ οι υπόλοιπες την περίοδο 2019-2020, σύμφωνα με την Xclusiv. Στην κορυφή των ελληνικών προτιμήσεων βρίσκονται τα Kamsarmaxes (53%), ενώ ακολουθούν τα Handymaxes/Supramaxes/Ultramaxes (35%). Τα Capes αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% των παραγγελιών bulk carriers των Ελλήνων.

Στα δεξαμενόπλοια, η συμμετοχή των Ελλήνων στο orderbook αγγίζει το 19%. Από τις συνολικές παραγγελίες, οι 62 έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ 257 από πλοιοκτήτες άλλων εθνικοτήτων. Οι 15 από τις 62 παραγγελίες τοποθετήθηκαν εντός του 2022, 39 το 2021 και 8 το 2020. Τα Aframaxes/LR2 (55%) μαγνητίζουν το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων, με τα MR2 (26%) να ακολουθούν.

8% ή 69 παραγγελίες πλοίων είναι η ελληνική συμμετοχή στο orderbook των containerships. Οι συμφωνίες για τη ναυπήγηση 34 πλοίων ολοκληρώθηκαν φέτος, 32 το 2020 και μόλις τρεις το 2019. Στα gas carriers, το 13% του orderbook ελέγχεται από Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι προχώρησαν σε 14 παραγγελίες το 2022, 36 το 2021 και άλλες πέντε το 2019-2020. Το 62% αυτών αφορούν LNGCs μεταφορικής ικανότητας 101-200.000 κ.μ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.