
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο ψηφιοποίησης, καθώς οι νέες τεχνολογίες γίνονται απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Η ραγδαία διείσδυση της ψηφιοποίησης, ωστόσο, εκθέτει τα πλοία στον κίνδυνο των κυβερνοεπιθέσεων.
Μια κατάσταση όπως η προσάραξη του πλοίου «Ever Given» στη διώρυγα του Σουέζ, το 2021, θα ήταν πολύ εύκολο να επαναληφθεί εάν κάποιο πλοίο δεχόταν κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Thetius, της CyberOwl και της HFW.
Παρά το γεγονός πως το «Ever Given» δεν δέχτηκε κάποια επίθεση, αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα για το τι μπορεί να ακολουθήσει από μια πιθανή παραβίαση των συστημάτων ενός πλοίου. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση, η ανάληψη του ελέγχου ενός πλοίου είναι εξαιρετικά εύκολη μέσω κακόβουλων λογισμικών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί πλέον ψηφιακά συστήματα.
Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των πλοίων, όμως παράλληλα είναι εξαιρετικά εκτεθειμένα στον κυβερνοχώρο. Στην έκθεση αναφέρεται ακόμα πως κυβερνοεπιθέσεις έχουν πλήξει τις επτά από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης containerships.
Συνεπώς, η κυβερνοασφάλεια είναι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να επενδύσει ο ναυτιλιακός κλάδος, καθώς οι συνέπειες των επιθέσεων είναι σημαντικές, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλές εταιρείες έχουν απολέσει ήδη σημαντικά κεφάλαια από αυτό το είδος επιθέσεων, ενώ μπορεί άμεσα να επηρεαστεί το σύνολο της βιομηχανίας αλλά και της οικονομίας, καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ