Το σταυροδρόμι του ρωσικού πετρελαίου και το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων

Το σταυροδρόμι του ρωσικού πετρελαίου και το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων

174
Το σταυροδρόμι του ρωσικού πετρελαίου και το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων

Οι ημερομηνίες ριζικών αλλαγών για την αγορά πετρελαίου, και κατ’ επέκταση και για εκείνη των δεξαμενόπλοιων, πλησιάζουν, με τις εταιρείες να αναμένεται να χρειαστεί να επιλέξουν σε ποια πλευρά του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου θα δραστηριοποιούνται.

Ειδικότερα, τόσο η απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη όσο και η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από τις G7 αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις ερχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η εν λόγω εξέλιξη σημαίνει πως ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί σε δύο πλευρές: σε εκείνη που μετέχει στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και σε εκείνη που απέχει από αυτήν.

Στο πλαίσιο αυτό, η επίδραση στην προσφορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να είναι σημαντική. Από τη μία, ο στόλος που δραστηριοποιείται στις διεθνείς αγορές θα μειωθεί. Από την άλλη, τα πλοία που θα δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου ενδέχεται να μην είναι αρκετά προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση για τη μεταφορά του, δεδομένης μάλιστα της αύξησης των τονομιλίων.

Συνεπώς, αυτό ίσως οδηγήσει στην αύξηση του μέρους του παγκόσμιου στόλου που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά, δίνοντας ώθηση στη second-hand αγορά και στις αξίες των πλοίων, αλλά υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.

Ωστόσο, αξίζει να αναλυθεί και το βραχυπρόθεσμο σενάριο αποδυνάμωσης της ναυλαγοράς, απότοκο της αποστροφής εταιρειών για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εξαιτίας των κυρώσεων σε αυτό. Σύμφωνα με την Gibson, μια τέτοια πραγματικότητα δεν θα διαρκέσει πολύ, λόγω της αύξησης της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.