
Οι ημερομηνίες ριζικών αλλαγών για την αγορά πετρελαίου, και κατ’ επέκταση και για εκείνη των δεξαμενόπλοιων, πλησιάζουν, με τις εταιρείες να αναμένεται να χρειαστεί να επιλέξουν σε ποια πλευρά του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου θα δραστηριοποιούνται.
Ειδικότερα, τόσο η απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη όσο και η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από τις G7 αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις ερχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η εν λόγω εξέλιξη σημαίνει πως ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί σε δύο πλευρές: σε εκείνη που μετέχει στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και σε εκείνη που απέχει από αυτήν.
Στο πλαίσιο αυτό, η επίδραση στην προσφορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να είναι σημαντική. Από τη μία, ο στόλος που δραστηριοποιείται στις διεθνείς αγορές θα μειωθεί. Από την άλλη, τα πλοία που θα δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου ενδέχεται να μην είναι αρκετά προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση για τη μεταφορά του, δεδομένης μάλιστα της αύξησης των τονομιλίων.
Συνεπώς, αυτό ίσως οδηγήσει στην αύξηση του μέρους του παγκόσμιου στόλου που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά, δίνοντας ώθηση στη second-hand αγορά και στις αξίες των πλοίων, αλλά υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο, αξίζει να αναλυθεί και το βραχυπρόθεσμο σενάριο αποδυνάμωσης της ναυλαγοράς, απότοκο της αποστροφής εταιρειών για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εξαιτίας των κυρώσεων σε αυτό. Σύμφωνα με την Gibson, μια τέτοια πραγματικότητα δεν θα διαρκέσει πολύ, λόγω της αύξησης της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ