
Μπαράζ παραδόσεων στην αγορά containerships έχει δρομολογηθεί για τα επόμενα έτη, απότοκο του ρεκόρ παραγγελιών που σημειώθηκε το 2021 και συνεχίστηκε εντός του τρέχοντος έτους. Με τα επίπεδα ρεκόρ των ναύλων πλέον να αποτελούν παρελθόν, η επικείμενη σημαντική αύξηση του στόλου προκαλεί ανησυχία και πιθανώς καθιστά τα διεθνή διαλυτήρια δημοφιλή προορισμό.
Σύμφωνα με την Alphaliner, έως το 2025 αναμένεται να παραδοθούν containerships μεταφορικής ικανότητας 7,3 εκατ. TEUs, δηλαδή χωρητικότητας ίσης με το 28,3% του υπάρχοντος στόλου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και συνεπώς της ζήτησης, προκαλεί απαισιοδοξία για την ικανότητα του στόλου να απορροφήσει «αναίμακτα» την επιπλέον χωρητικότητα.
Ωστόσο, η Alphaliner υποστηρίζει ότι δύσκολα σημαντικό μέρος του στόλου μπορεί να οδηγηθεί στα διαλυτήρια. Άλλωστε, ο παγκόσμιος στόλος των containerships είναι σχετικά νέος σε ηλικία, ενώ τα γηραιότερα πλοία είναι εκείνα που διαθέτουν τη μικρότερη μεταφορική ικανότητα και συνεπώς η απομάκρυνσή τους από την αγορά δεν θα την επηρεάσει σημαντικά. Επομένως, και βάσει δημοσιεύματος του TheLoadstar, στην αγορά διαλύσεων ενδέχεται να καταλήξουν σχετικά νέα containerships μικρής μεταφορικής ικανότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ