Containerships: Υπερπροσφορά και αγορά διαλύσεων, μια πρόκληση δίχως σίγουρη λύση;

Containerships: Υπερπροσφορά και αγορά διαλύσεων, μια πρόκληση δίχως σίγουρη λύση;

82
Containerships: Υπερπροσφορά και αγορά διαλύσεων, μια πρόκληση δίχως σίγουρη λύση;

Μπαράζ παραδόσεων στην αγορά containerships έχει δρομολογηθεί για τα επόμενα έτη, απότοκο του ρεκόρ παραγγελιών που σημειώθηκε το 2021 και συνεχίστηκε εντός του τρέχοντος έτους. Με τα επίπεδα ρεκόρ των ναύλων πλέον να αποτελούν παρελθόν, η επικείμενη σημαντική αύξηση του στόλου προκαλεί ανησυχία και πιθανώς καθιστά τα διεθνή διαλυτήρια δημοφιλή προορισμό.

Σύμφωνα με την Alphaliner, έως το 2025 αναμένεται να παραδοθούν containerships μεταφορικής ικανότητας 7,3 εκατ. TEUs, δηλαδή χωρητικότητας ίσης με το 28,3% του υπάρχοντος στόλου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και συνεπώς της ζήτησης, προκαλεί απαισιοδοξία για την ικανότητα του στόλου να απορροφήσει «αναίμακτα» την επιπλέον χωρητικότητα.

Ωστόσο, η Alphaliner υποστηρίζει ότι δύσκολα σημαντικό μέρος του στόλου μπορεί να οδηγηθεί στα διαλυτήρια. Άλλωστε, ο παγκόσμιος στόλος των containerships είναι σχετικά νέος σε ηλικία, ενώ τα γηραιότερα πλοία είναι εκείνα που διαθέτουν τη μικρότερη μεταφορική ικανότητα και συνεπώς η απομάκρυνσή τους από την αγορά δεν θα την επηρεάσει σημαντικά. Επομένως, και βάσει δημοσιεύματος του TheLoadstar, στην αγορά διαλύσεων ενδέχεται να καταλήξουν σχετικά νέα containerships μικρής μεταφορικής ικανότητας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.