
Αυξημένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση παρουσιάζονται οι εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου της ΕΕ, σύμφωνα με την BIMCO.
Οι μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων στην ΕΕ μειώθηκαν στους 9,3 εκατ. τόνους το 2021 και το 2022, από τους 10 εκατ. τόνους το 2019. Λόγω του μεγάλου όγκου εισαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2022, από τις αρχές του έτους έως σήμερα ο μέσος όρος των μηνιαίων εισαγωγών έφτασε τους 10,3 εκατ. τόνους, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019.
Παρά τις κυρώσεις που έπονται, οι κατά μέσο όρο μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία, από την αρχή του έτους, έχουν αυξηθεί κατά 10,3% σε σχέση με το περασμένο έτος, φτάνοντας τους 3,5 εκατ. τόνους. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ο όγκος των ρωσικών φορτίων διυλισμένου πετρελαίου που εισήλθαν στην Ευρώπη μειώθηκε σε 3 εκατ. τόνους.
Μπορεί η Ρωσία να παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της ΕΕ, όμως οι αγοραστές αναζητούν ήδη νέους προμηθευτές. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί σημαντικό προμηθευτή της ΕΕ, με τις Ινδία, Κίνα και Νότια Κορέα να συμβάλουν επίσης στην ενεργειακή εξίσωση της ΕΕ.
Την ίδια ώρα, αυξημένες κατά 30% σε μηνιαία βάση και 24% ετησίως παρουσιάζονται και οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου τον Οκτώβριο, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2020.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, αναμένει βελτίωση των συνθηκών των ναυλαγορών των product tankers, καθώς, παρά τις ομιχλώδεις προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το επόμενο έτος, η αντικατάσταση των ρωσικών ροών διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα δώσουν ώθηση στον εν λόγω τύπο πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ