
Αυξημένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση παρουσιάζονται οι εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου της ΕΕ, σύμφωνα με την BIMCO.
Οι μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων στην ΕΕ μειώθηκαν στους 9,3 εκατ. τόνους το 2021 και το 2022, από τους 10 εκατ. τόνους το 2019. Λόγω του μεγάλου όγκου εισαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2022, από τις αρχές του έτους έως σήμερα ο μέσος όρος των μηνιαίων εισαγωγών έφτασε τους 10,3 εκατ. τόνους, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019.
Παρά τις κυρώσεις που έπονται, οι κατά μέσο όρο μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία, από την αρχή του έτους, έχουν αυξηθεί κατά 10,3% σε σχέση με το περασμένο έτος, φτάνοντας τους 3,5 εκατ. τόνους. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ο όγκος των ρωσικών φορτίων διυλισμένου πετρελαίου που εισήλθαν στην Ευρώπη μειώθηκε σε 3 εκατ. τόνους.
Μπορεί η Ρωσία να παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της ΕΕ, όμως οι αγοραστές αναζητούν ήδη νέους προμηθευτές. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί σημαντικό προμηθευτή της ΕΕ, με τις Ινδία, Κίνα και Νότια Κορέα να συμβάλουν επίσης στην ενεργειακή εξίσωση της ΕΕ.
Την ίδια ώρα, αυξημένες κατά 30% σε μηνιαία βάση και 24% ετησίως παρουσιάζονται και οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου τον Οκτώβριο, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2020.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, αναμένει βελτίωση των συνθηκών των ναυλαγορών των product tankers, καθώς, παρά τις ομιχλώδεις προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το επόμενο έτος, η αντικατάσταση των ρωσικών ροών διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα δώσουν ώθηση στον εν λόγω τύπο πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ