
Αυξημένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση παρουσιάζονται οι εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου της ΕΕ, σύμφωνα με την BIMCO.
Οι μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων στην ΕΕ μειώθηκαν στους 9,3 εκατ. τόνους το 2021 και το 2022, από τους 10 εκατ. τόνους το 2019. Λόγω του μεγάλου όγκου εισαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2022, από τις αρχές του έτους έως σήμερα ο μέσος όρος των μηνιαίων εισαγωγών έφτασε τους 10,3 εκατ. τόνους, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019.
Παρά τις κυρώσεις που έπονται, οι κατά μέσο όρο μηνιαίες εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία, από την αρχή του έτους, έχουν αυξηθεί κατά 10,3% σε σχέση με το περασμένο έτος, φτάνοντας τους 3,5 εκατ. τόνους. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ο όγκος των ρωσικών φορτίων διυλισμένου πετρελαίου που εισήλθαν στην Ευρώπη μειώθηκε σε 3 εκατ. τόνους.
Μπορεί η Ρωσία να παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της ΕΕ, όμως οι αγοραστές αναζητούν ήδη νέους προμηθευτές. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί σημαντικό προμηθευτή της ΕΕ, με τις Ινδία, Κίνα και Νότια Κορέα να συμβάλουν επίσης στην ενεργειακή εξίσωση της ΕΕ.
Την ίδια ώρα, αυξημένες κατά 30% σε μηνιαία βάση και 24% ετησίως παρουσιάζονται και οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου τον Οκτώβριο, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2020.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, αναμένει βελτίωση των συνθηκών των ναυλαγορών των product tankers, καθώς, παρά τις ομιχλώδεις προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το επόμενο έτος, η αντικατάσταση των ρωσικών ροών διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα δώσουν ώθηση στον εν λόγω τύπο πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ