
Ιδιαίτερα δυναμική παραμένει η παρουσία των Ελλήνων στη second-hand αγορά εντός του έτους, όπου και διατηρούν πρωτοκαθεδρία τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά 220 πλοίων εντός του έτους και στην πώληση 192 πλοίων.
Ειδικότερα, τα μισά από αυτά (110 πλοία) είναι τύπου bulk carrier. Τα bulk carriers είναι η μόνη κατηγορία πλοίων στα οποία ο διεθνής ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Εντός του έτους, οι Κινέζοι έχουν προβεί στην αγορά επίσης 110 bulk carriers, γεγονός που καταδεικνύει την έντονη κόντρα μεταξύ ελληνικής και κινεζικής πλοιοκτησίας. Σύμφωνα με την Allied, εντός του έτους, 584 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια.
Παράλληλα, οι Έλληνες έχουν προχωρήσει στην αγορά 102 δεξαμενόπλοιων εντός του έτους – έναντι μόλις 47 των Κινέζων – επιβεβαιώνοντας πως η ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα βρίσκεται στο πηδάλιο της παγκόσμιας αγοράς δεξαμενόπλοιων. Σημειώνεται ότι το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί συμφωνίες για την αγορά 593 δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά μόλις τριών containerships εντός του έτους, με τους Ελβετούς επενδυτές να αναρριχώνται στην κορυφή στη συγκεκριμένη κατηγορία. 40 containerships έχουν καταλήξει σε ελβετικά συμφέροντα εντός του έτους, αντιστοιχώντας στο 25% της δραστηριότητας στην αγορά (159 πλοία).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ