
Ιδιαίτερα δυναμική παραμένει η παρουσία των Ελλήνων στη second-hand αγορά εντός του έτους, όπου και διατηρούν πρωτοκαθεδρία τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά 220 πλοίων εντός του έτους και στην πώληση 192 πλοίων.
Ειδικότερα, τα μισά από αυτά (110 πλοία) είναι τύπου bulk carrier. Τα bulk carriers είναι η μόνη κατηγορία πλοίων στα οποία ο διεθνής ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Εντός του έτους, οι Κινέζοι έχουν προβεί στην αγορά επίσης 110 bulk carriers, γεγονός που καταδεικνύει την έντονη κόντρα μεταξύ ελληνικής και κινεζικής πλοιοκτησίας. Σύμφωνα με την Allied, εντός του έτους, 584 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια.
Παράλληλα, οι Έλληνες έχουν προχωρήσει στην αγορά 102 δεξαμενόπλοιων εντός του έτους – έναντι μόλις 47 των Κινέζων – επιβεβαιώνοντας πως η ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα βρίσκεται στο πηδάλιο της παγκόσμιας αγοράς δεξαμενόπλοιων. Σημειώνεται ότι το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί συμφωνίες για την αγορά 593 δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο, οι Έλληνες έχουν προβεί στην αγορά μόλις τριών containerships εντός του έτους, με τους Ελβετούς επενδυτές να αναρριχώνται στην κορυφή στη συγκεκριμένη κατηγορία. 40 containerships έχουν καταλήξει σε ελβετικά συμφέροντα εντός του έτους, αντιστοιχώντας στο 25% της δραστηριότητας στην αγορά (159 πλοία).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ