
Η Shell International Trading and Shipping Company Ltd. (Shell) υπέγραψε συμφωνία κοινοπραξίας με τις εταιρείες Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. Ltd. (KSOE), HyAxiom INC, Doosan Fuel Cell Co. Ltd. (DFCC), JP Morgan Asset Management και τον νηογνώμονα DNV για την από κοινού ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι εταιρείες πρόκειται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εγκαταστήσουν σε πλοίο μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 600 kW που βασίζεται σε τεχνολογία κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC APU). Η εγκατάσταση του συστήματος θα γίνει σε πλοίο μεταφοράς LNG το οποίο είναι ναυλωμένο στη Shell και είναι προγραμματισμένη για το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν δοκιμές του συστήματος, διάρκειας ενός έτους.
Μια κυψέλη καυσίμου στερεού οξειδίου αποτελεί έναν μετατροπέα καυσίμου σε ενέργεια, ο οποίος μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί καταναλώνοντας τα σημερινά ναυτιλιακά καύσιμα αλλά και όλα τα πιθανά καύσιμα του μέλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Χάρη στον μεγάλο βαθμό ευελιξίας που προσφέρει, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση του κλάδου από τα συμβατικά καύσιμα, που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα, στα καύσιμα του μέλλοντος.
Στόχος των δοκιμών είναι να εξεταστεί ο βαθμός απανθρακοποίησης που μπορεί να προσφέρει το εν λόγω σύστημα, να μελετηθεί η δυνατότητα ένταξής του στα συστήματα πρόωσης των πλοίων και να ενισχυθεί παράλληλα ο βαθμός αποδοχής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου από τον ναυτιλιακό κλάδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ