
Η Shell International Trading and Shipping Company Ltd. (Shell) υπέγραψε συμφωνία κοινοπραξίας με τις εταιρείες Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. Ltd. (KSOE), HyAxiom INC, Doosan Fuel Cell Co. Ltd. (DFCC), JP Morgan Asset Management και τον νηογνώμονα DNV για την από κοινού ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι εταιρείες πρόκειται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εγκαταστήσουν σε πλοίο μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 600 kW που βασίζεται σε τεχνολογία κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC APU). Η εγκατάσταση του συστήματος θα γίνει σε πλοίο μεταφοράς LNG το οποίο είναι ναυλωμένο στη Shell και είναι προγραμματισμένη για το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν δοκιμές του συστήματος, διάρκειας ενός έτους.
Μια κυψέλη καυσίμου στερεού οξειδίου αποτελεί έναν μετατροπέα καυσίμου σε ενέργεια, ο οποίος μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί καταναλώνοντας τα σημερινά ναυτιλιακά καύσιμα αλλά και όλα τα πιθανά καύσιμα του μέλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Χάρη στον μεγάλο βαθμό ευελιξίας που προσφέρει, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση του κλάδου από τα συμβατικά καύσιμα, που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα, στα καύσιμα του μέλλοντος.
Στόχος των δοκιμών είναι να εξεταστεί ο βαθμός απανθρακοποίησης που μπορεί να προσφέρει το εν λόγω σύστημα, να μελετηθεί η δυνατότητα ένταξής του στα συστήματα πρόωσης των πλοίων και να ενισχυθεί παράλληλα ο βαθμός αποδοχής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου από τον ναυτιλιακό κλάδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ