
Η ιαπωνική εμπορική εταιρεία Marubeni Corporation ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός δοκιμαστικού ταξιδιού ενός από τα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου που έχει ναυλώσει, το οποίο κατανάλωσε ένα μείγμα βιοκαυσίμου πραγματοποιώντας το ταξίδι από το Βλισίνγκεν της Ολλανδίας στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, πρόκειται για τον πρώτο παγκοσμίως εφοδιασμό πλοίου μεταφοράς αιθυλενίου με βιοκαύσιμο.
Το πλοίο με την ονομασία GasChem Dollart, εφοδιάστηκε με ένα μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου B25, το οποίο αποτελείται κατά περίπου 25% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και το οποίο παρείχε η εταιρεία BP Europa SE – BP Nederland, θυγατρική της BP.
Το βιοκαύσιμο FAME, γνωστό και ως βιοντίζελ, παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, είναι βιοδιασπώμενο και έχει παρόμοιες ιδιότητες με εκείνες του συμβατικού ντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα στα πλοία χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση μετασκευής στον κινητήρα, ενώ η κατανάλωση του προσφέρει μείωση των παραγόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με την κατανάλωση συμβατικού πετρελαίου.
Η προέλευση και η παραγωγή του FAME που καταναλώθηκε στο εν λόγω ταξίδι είναι πιστοποιημένη σύμφωνα με το σύστημα ISCC το οποίο εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με ένα σύνολο κριτηρίων βιωσιμότητας τα οποία αφορούν όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του βιοκαυσίμου, από την συλλογή της πρώτης ύλης και την επεξεργασία αυτής έως και την παράδοση του τελικού προϊόντος.
Στόχος της Marubeni ήταν μέσω της εν λόγω δοκιμής να κατανοήσει εάν προκύπτουν τυχόν τεχνικά ζητήματα σχετικά με την κατανάλωση του βιοκαυσίμου, ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να αναζητά και άλλους τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της προκειμένου να υποστηρίξει τις προσπάθειες απανθρακοποίησης των πελατών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ