
Η ιαπωνική εμπορική εταιρεία Marubeni Corporation ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός δοκιμαστικού ταξιδιού ενός από τα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου που έχει ναυλώσει, το οποίο κατανάλωσε ένα μείγμα βιοκαυσίμου πραγματοποιώντας το ταξίδι από το Βλισίνγκεν της Ολλανδίας στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, πρόκειται για τον πρώτο παγκοσμίως εφοδιασμό πλοίου μεταφοράς αιθυλενίου με βιοκαύσιμο.
Το πλοίο με την ονομασία GasChem Dollart, εφοδιάστηκε με ένα μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου B25, το οποίο αποτελείται κατά περίπου 25% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και το οποίο παρείχε η εταιρεία BP Europa SE – BP Nederland, θυγατρική της BP.
Το βιοκαύσιμο FAME, γνωστό και ως βιοντίζελ, παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, είναι βιοδιασπώμενο και έχει παρόμοιες ιδιότητες με εκείνες του συμβατικού ντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα στα πλοία χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση μετασκευής στον κινητήρα, ενώ η κατανάλωση του προσφέρει μείωση των παραγόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με την κατανάλωση συμβατικού πετρελαίου.
Η προέλευση και η παραγωγή του FAME που καταναλώθηκε στο εν λόγω ταξίδι είναι πιστοποιημένη σύμφωνα με το σύστημα ISCC το οποίο εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με ένα σύνολο κριτηρίων βιωσιμότητας τα οποία αφορούν όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του βιοκαυσίμου, από την συλλογή της πρώτης ύλης και την επεξεργασία αυτής έως και την παράδοση του τελικού προϊόντος.
Στόχος της Marubeni ήταν μέσω της εν λόγω δοκιμής να κατανοήσει εάν προκύπτουν τυχόν τεχνικά ζητήματα σχετικά με την κατανάλωση του βιοκαυσίμου, ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να αναζητά και άλλους τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της προκειμένου να υποστηρίξει τις προσπάθειες απανθρακοποίησης των πελατών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ