
Σημαντική είναι η συμφόρηση των bulkers στη Θάλασσα του Μαρμαρά που πλέουν από και προς τα ουκρανικά λιμάνια προς την εξαγωγή σιτηρών υπό τη συμφωνία Ρωσίας-Ουκρανίας με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών.
Ειδικότερα, η συμφόρηση έχει διαμορφωθεί στα 120 bulk carriers, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv. Τα πλοία που χρησιμοποιούνται για τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα είναι συνήθως μεγαλύτερα σε ηλικία και μικρότερα σε μέγεθος, λόγω περιορισμών στο βύθισμα, και κάθε ένα από αυτά θα πρέπει να επιθεωρείται από ουκρανικές, ρωσικές, τουρκικές αρχές ή αρχές των Ηνωμένων Εθνών με βάση τη συμφωνία του περασμένου Ιουλίου. Ως εκ τούτου, ο χρόνος αναμονής των πλοίων για επιθεωρήσεις στην Κωνσταντινούπολη έχει αυξηθεί από τις 5-6 ημέρες σε 10 με 15, αυξάνοντας τη ζήτηση για επιθεωρητές. Η Ρωσία από την πλευρά της αρνείται να στείλει επιθεωρητές προκειμένου να διευκολυνθεί η κατάσταση.
Στο report της η Xclusiv τονίζει ότι το backlog που έχει δημιουργηθεί αντανακλά την επιτυχία της συμφωνίας καθώς 6,5 εκατ. τόνοι αγροτικών εμπορευμάτων έχουν προστεθεί στην παγκόσμιο προσφορά διατηρώντας ζωντανό το θαλάσσιο εμπόριο στη Μαύρη Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ