
Μειωμένη κατά 13,5% εμφανίζεται η παραγωγή αργού της Νιγηρίας σε ετήσια βάση, προκαλώντας παράλληλα πτώση 5,9% της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκφρασμένη σε τονομίλια. Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τον Κόλπο της Γουινέας αντιστοιχούσαν στο 13,7% της ζήτησης των VLCCs και στο 16,5% της ζήτησης των Suezmaxes.
Κατά τον Αύγουστο του 2022, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας ήταν μόλις 972.000 βαρέλια ανά ημέρα, ο μικρότερος όγκος εδώ και 32 χρόνια. Πρόκειται για ετήσια πτώση ύψους 21,5%, η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται στις κλοπές από τους αγωγούς και στις ανεπαρκείς επενδύσεις στις υποδομές.
Συμπληρωματικά, πέραν της μείωσης της παραγωγής, η μείωση της μέσης μεταφερόμενης ποσότητας κατά 1% περίπου αποτέλεσε την κύρια παράμετρο για την πτώση των τονομιλίων. Το αργό πετρέλαιο, που υπό άλλες συνθήκες θα ταξίδευε για τις ασιατικές αγορές, εισήλθε στην Ευρώπη λόγω της προσπάθειας απεξάρτησής της από την ενέργεια της Ρωσίας.
Πάντως, οι μελλοντικές εκτιμήσεις, με ορίζοντα τουλάχιστον τα μέσα του 2023, παρουσιάζουν το τοπίο πιο θολό για τα δεξαμενόπλοια που επιχειρούν στη Νιγηρία, καθώς αναμένεται η λειτουργία του διυλιστηρίου Dangote, το οποίο αποτελεί ένα έργο που θα παρέχει τη δυνατότητα διύλισης 650.000 βαρελιών ανά ημέρα, δηλαδή το 55,6% της ετήσιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, σημειώνει ότι η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των εξαγωγών αργού πετρελαίου και αντικατάσταση των εισαγωγών βενζίνης.
Ενώ η ανωτέρω εξέλιξη θα επηρεάσει τα VLCCs, η αύξηση των εισαγωγών της Ευρώπης από τη Μέση Ανατολή θα αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Μέχρι στιγμής φέτος οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή συμβάλλουν κατά 60% στη ζήτηση των VLCCs σε τονομίλια.
Τα Suezmaxes, επί του παρόντος, επηρεάζονται περισσότερο από τις ροές πετρελαίου του Κόλπου της Γουινέας απ’ ό,τι τα VLCCs. To ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα αυξήσει τα μέσα hauls, δίνοντας φτερά και στα Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ