
Η Γερμανία εθνικοποίησε σήμερα την Uniper, μετά την αποτυχία μιας προηγούμενης απόπειρας διάσωσης με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ αυτής της εταιρείας εισαγωγής φυσικού αερίου και μετά την περαιτέρω άνοδο των τιμών του πετρελαίου, που ακολούθησε την ανακοίνωση του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν για μερική επιστράτευση.
Το Βερολίνο συμφώνησε να εξαγοράσει τις υπόλοιπες μετοχές της γερμανικής εταιρείας εισαγωγής αερίου, οι οποίες ανήκαν στο φινλανδικό όμιλο Fortum, για να εξασφαλίσει τη λειτουργία της και τη συνέχιση των επιχειρήσεών της, σε μια κίνηση που έχει στόχο να παραμείνουν τα φώτα αναμμένα και οι καυστήρες σε λειτουργία φέτος το χειμώνα στη Γερμανία.
«Το κράτος θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για να κρατήσει σταθερές τις εταιρείες στην αγορά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ ανακοινώνοντας την εθνικοποίηση της Uniper και άλλα μέτρα για να μπορέσει η Γερμανία να μην βάλει δελτίο στην ενέργεια φέτος το χειμώνα.
Εκτός από την αύξηση των ευρωπαϊκών τιμών του αερίου, η τιμή του αργού πετρελαίου σημείωσε άλμα πάνω από 2% σήμερα μετά την ανακοίνωση της μερικής επιστράτευσης από τον Πούτιν, η οποία κλιμακώνει τον πόλεμο στην Ουκρανία και αυξάνει τις ανησυχίες για ακόμη πιο περιορισμένες παγκόσμιες ενεργειακές προμήθειες.
«Η ρωσική ενέργεια θα μπορούσε πιθανόν να οδηγήσει σε εκκλήσεις για πιο επιθετική δράση εναντίον της Ρωσίας σε όρους κυρώσεων από τη Δύση», δήλωσε ο Ουόρεν Πάτερσον της ING.
Μετά την εξαγορά του μεριδίου της Fortum, το γερμανικό κράτος θα κατέχει περίπου το 99% της Uniper, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών.
Η συμφωνία περιλαμβάνει αύξηση κεφαλαίου 8 δισεκ. ευρώ, ανακοίνωσε η Uniper. Με την αύξηση αυτή, στην οποία θα προχωρήσει η γερμανική κυβέρνηση, το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί για τη διάσωση της εταιρείας ανέρχεται σε τουλάχιστον 29 δισεκ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ