
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη φαίνεται πως επιστρατεύουν οι εταιρείες αερομεταφορών στον αγώνα για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.
Πιο συγκεκριμένα, η Air Canada ανακοίνωσε ότι θα προβεί στην απόκτηση 30 αεροσκαφών από τη σουηδική Heart Aerospace. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αξιοποιούν μπαταρίες και συνεπώς αναμένεται να δραστηριοποιούνται σε εσωτερικές γραμμές υπό το υπάρχον τεχνολογικό πλαίσιο.
Σημειώνεται ότι, υπό τη συμφωνία, η Air Canada θα αποκτήσει και μετοχικό μερίδιο ύψους $5 εκατ. στην Heart Aerospace, αντανακλώντας τις εκτιμήσεις της για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας.
Παράλληλα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Βόρεια Αμερική στρέφει το βλέμμα της στο ευρωπαϊκό δημιούργημα. Εντός του 2021 προηγήθηκαν παραγγελίες για 200 αεροσκάφη, από την United Airlines και την MESA.
Ωστόσο, εκείνες οι παραγγελίες αφορούσαν τα αεροσκάφη ES-19, χωρητικότητας 19 επιβατών, ενώ η παραγγελία που τοποθέτησε η Air Canada αφορά το μοντέλο ES-30, το οποίο θα μεταφέρει έως και 30 επιβάτες.
Η αυτονομία των μπαταριών επιτρέπει πτήσεις 200 χλμ., ενώ η υβριδική λειτουργία επιτρέπει τη διάνυση αποστάσεων που φτάνουν τα 400 χλμ. Μάλιστα, βάσει της εταιρείας, όταν το αεροπλάνο μεταφέρει 25 επιβάτες, η ικανότητα που μπορεί να καλύψει σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 800 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές ενός τέτοιου αεροσκάφους στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η απόσταση πτήσης μεταξύ Αθήνας και Μυκόνου είναι ίση με περίπου 153 χλμ., ενώ εκείνη μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης περίπου 219 χλμ.
Συνεπώς, δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς θερινοί προορισμοί μπορούν να εξυπηρετηθούν μελλοντικά από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, εφόσον φυσικά αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές. Η χρήση τους θα επέτρεπε τόσο τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της βιομηχανίας αερομεταφορών στην Ελλάδα όσο και τη σημαντική μείωση του κόστους των καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ