
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη φαίνεται πως επιστρατεύουν οι εταιρείες αερομεταφορών στον αγώνα για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.
Πιο συγκεκριμένα, η Air Canada ανακοίνωσε ότι θα προβεί στην απόκτηση 30 αεροσκαφών από τη σουηδική Heart Aerospace. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αξιοποιούν μπαταρίες και συνεπώς αναμένεται να δραστηριοποιούνται σε εσωτερικές γραμμές υπό το υπάρχον τεχνολογικό πλαίσιο.
Σημειώνεται ότι, υπό τη συμφωνία, η Air Canada θα αποκτήσει και μετοχικό μερίδιο ύψους $5 εκατ. στην Heart Aerospace, αντανακλώντας τις εκτιμήσεις της για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας.
Παράλληλα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Βόρεια Αμερική στρέφει το βλέμμα της στο ευρωπαϊκό δημιούργημα. Εντός του 2021 προηγήθηκαν παραγγελίες για 200 αεροσκάφη, από την United Airlines και την MESA.
Ωστόσο, εκείνες οι παραγγελίες αφορούσαν τα αεροσκάφη ES-19, χωρητικότητας 19 επιβατών, ενώ η παραγγελία που τοποθέτησε η Air Canada αφορά το μοντέλο ES-30, το οποίο θα μεταφέρει έως και 30 επιβάτες.
Η αυτονομία των μπαταριών επιτρέπει πτήσεις 200 χλμ., ενώ η υβριδική λειτουργία επιτρέπει τη διάνυση αποστάσεων που φτάνουν τα 400 χλμ. Μάλιστα, βάσει της εταιρείας, όταν το αεροπλάνο μεταφέρει 25 επιβάτες, η ικανότητα που μπορεί να καλύψει σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 800 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές ενός τέτοιου αεροσκάφους στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η απόσταση πτήσης μεταξύ Αθήνας και Μυκόνου είναι ίση με περίπου 153 χλμ., ενώ εκείνη μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης περίπου 219 χλμ.
Συνεπώς, δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς θερινοί προορισμοί μπορούν να εξυπηρετηθούν μελλοντικά από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, εφόσον φυσικά αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές. Η χρήση τους θα επέτρεπε τόσο τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της βιομηχανίας αερομεταφορών στην Ελλάδα όσο και τη σημαντική μείωση του κόστους των καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ