
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη φαίνεται πως επιστρατεύουν οι εταιρείες αερομεταφορών στον αγώνα για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.
Πιο συγκεκριμένα, η Air Canada ανακοίνωσε ότι θα προβεί στην απόκτηση 30 αεροσκαφών από τη σουηδική Heart Aerospace. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αξιοποιούν μπαταρίες και συνεπώς αναμένεται να δραστηριοποιούνται σε εσωτερικές γραμμές υπό το υπάρχον τεχνολογικό πλαίσιο.
Σημειώνεται ότι, υπό τη συμφωνία, η Air Canada θα αποκτήσει και μετοχικό μερίδιο ύψους $5 εκατ. στην Heart Aerospace, αντανακλώντας τις εκτιμήσεις της για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας.
Παράλληλα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Βόρεια Αμερική στρέφει το βλέμμα της στο ευρωπαϊκό δημιούργημα. Εντός του 2021 προηγήθηκαν παραγγελίες για 200 αεροσκάφη, από την United Airlines και την MESA.
Ωστόσο, εκείνες οι παραγγελίες αφορούσαν τα αεροσκάφη ES-19, χωρητικότητας 19 επιβατών, ενώ η παραγγελία που τοποθέτησε η Air Canada αφορά το μοντέλο ES-30, το οποίο θα μεταφέρει έως και 30 επιβάτες.
Η αυτονομία των μπαταριών επιτρέπει πτήσεις 200 χλμ., ενώ η υβριδική λειτουργία επιτρέπει τη διάνυση αποστάσεων που φτάνουν τα 400 χλμ. Μάλιστα, βάσει της εταιρείας, όταν το αεροπλάνο μεταφέρει 25 επιβάτες, η ικανότητα που μπορεί να καλύψει σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 800 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές ενός τέτοιου αεροσκάφους στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η απόσταση πτήσης μεταξύ Αθήνας και Μυκόνου είναι ίση με περίπου 153 χλμ., ενώ εκείνη μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης περίπου 219 χλμ.
Συνεπώς, δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς θερινοί προορισμοί μπορούν να εξυπηρετηθούν μελλοντικά από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, εφόσον φυσικά αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές. Η χρήση τους θα επέτρεπε τόσο τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της βιομηχανίας αερομεταφορών στην Ελλάδα όσο και τη σημαντική μείωση του κόστους των καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…

Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ