
Ο νηογνώμονας ClassNK εξέδωσε έγκριση επί της αρχής (AiP) για ένα πλοίο μεταφοράς αμμωνίας, που θα καταναλώνει και ως καύσιμο αμμωνία (AFAGC), το οποίο αναπτύσσουν αυτή την περίοδο οι εταιρείες Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Japan Engine Corporation, IHI Power Systems Co. Ltd. και Nihon Shipyard Co. Ltd.
Η αμμωνία αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα εναλλακτικά καύσιμα που θα συμβάλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, καθώς η καύση της δεν παράγει εκπομπές CO₂. Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου προϋποθέτει, παρ’ όλα αυτά, επαρκή μέτρα ασφαλείας, καθώς είναι τοξική για τον άνθρωπο και διαβρωτική για τα υλικά. Ο ClassNK έχει συμμετάσχει σε διάφορα προγράμματα που αφορούν τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου, ενώ έχει εκδώσει και τις «Οδηγίες για Πλοία που Καταναλώνουν Εναλλακτικά Καύσιμα» ως απαραίτητο πρότυπο για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων που σχετίζονται με τη χρήση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου, ορίζοντας παράλληλα και τις σχετικές απαιτήσεις για τα συστήματα ελέγχου και ασφάλειας.
Οι τέσσερις εταίροι στοχεύουν στην ανάπτυξη πλοίων τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες κατανάλωσης αμμωνίας που θα αναπτυχθούν και θα κατασκευαστούν στην Ιαπωνία στο πλαίσιο του προγράμματος Green Innovation Fund και υπό την έγκριση του Οργανισμού Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Προωθώντας την υιοθέτηση καυσίμων επόμενης γενιάς, η κοινοπραξία αναπτύσσει έναν δίχρονο κινητήρα πρόωσης κατανάλωσης αμμωνίας, έναν τετράχρονο ηλεκτροκινητήρα κατανάλωσης αμμωνίας καθώς και έναν ενεργειακά αποδοτικό σχεδιασμό κύτους, μελετώντας παράλληλα τη δυνατότητα κατασκευής και εμπορικής λειτουργίας του πρωτότυπου πλοίου, η παράδοση του οποίου υπολογίζεται για το 2026.
Φωτό: Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ