
Παρά το γεγονός ότι επικρατεί ανησυχία για την αγορά πετρελαίου, και δη για τη ζήτηση της Κίνας βραχυπρόθεσμα, οι νεότερες εκτιμήσεις παραμένουν αισιόδοξες. Πιο συγκεκριμένα, o OAPEC (Organization of Arab Petroleum Exporting Countries) εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου στο γ’ τρίμηνο θα αγγίξει τα 100,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Δημοσίευμα του Arab News αναφέρει ότι τα fundamentals της αγοράς διαφαίνονται ισχυρά, με επίκεντρο τη ζήτηση διυλιστηρίων, τα μεγάλα περιθώρια κέρδους αλλά και τις διαταραχές στην παραγωγή χωρών, όπως η Λιβύη και το Εκουαδόρ.
Την ίδια ώρα, ο OPEC εκτιμά ότι το 2023 η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα καταγράψει άνοδο 2,7 εκατ. βαρελιών/ημέρα, επιστρέφοντας σε προπανδημικά επίπεδα. Η εν λόγω εκτίμηση στηρίζεται στην οικονομική επίδοση ισχυρών χωρών σε όρους κατανάλωσης πετρελαίου, στη θετική επίδραση δυνητικής χαλάρωσης των περιορισμών έναντι της πανδημίας αλλά και στην πιθανή βελτίωση της γεωπολιτικής αστάθειας.
Ωστόσο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δεν συμμερίζεται στον ίδιο βαθμό την προαναφερθείσα αισιοδοξία. Σύμφωνα με τον IEA, ο ρυθμός ανόδου της ζήτησης πετρελαίου στο δ’ τρίμηνο του έτους θα καταγράψει πτώση λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης. Πάντως, εκτιμά ισχυρή άνοδο της ζήτησης το 2023.
Παράλληλα, το αμερικανικό Υπουργείο Ενέργειας κρίνει πρωτεύοντα τον ρόλο των ΗΠΑ στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου βραχυπρόθεσμα. Ειδικότερα, η παραγωγή αργού πετρελαίου των ΗΠΑ εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί σε επίπεδα ρεκόρ, με την Ινδία και την Κίνα να καταδεικνύονται ως πιθανοί αγοραστές.
Η εγχώρια παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να διαμορφωθεί στα 11,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα για το 2022 και στα 12,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα για το 2023, ξεπερνώντας το πρότερο ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών/ημέρα του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…

Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…

Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…

Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…

Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…

Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ