
Αυξημένες παρουσιάζονται οι παραγγελίες πλοίων, σε σχέση με το περασμένο έτος, αντανακλώντας το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε containerships και bulk carriers, γεγονός που ενδεχομένως να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα ναύλων στις δύο αγορές εντός του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τον Σεπτέμβριο του 2021, ο στόλος των bulk carriers ανερχόταν σε 12.578 πλοία, με το orderbook να φτάνει τα 672 πλοία, τα οποία αντιστοιχούν στο 5,3% του υπάρχοντος στόλου. Έναν χρόνο μετά, ο στόλος των bulk carriers έχει φτάσει τα 12.982 πλοία, σημειώνοντας αύξηση 3%, ενώ τα υπό ναυπήγηση πλοία αυξήθηκαν κατά 33%, φτάνοντας τα 892.
Παράλληλα, ο στόλος των containerships τον Σεπτέμβριο του 2021 αριθμούσε 5.536 πλοία, ενώ το orderbook άγγιζε τα 415 πλοία. Ωστόσο, την ίδια περίοδο το 2022, ο συνολικός στόλος των containerships έχει αυξηθεί στα 5.719, με μεταβολή 3%, ενώ το orderbook παρουσίασε σημαντική αύξηση ύψους 125%, φτάνοντας τα 933 πλοία.
Από την άλλη, η εικόνα της προσφοράς tankers αλλά και του orderbook τους αντανακλά τις συνθήκες της ναυλαγοράς εντός των τελευταίων ετών. Ο στόλος αυξήθηκε κατά 2% και αριθμεί 7.359 δεξαμενόπλοια έναντι 7.250 τον Σεπτέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, σε ετήσια βάση, το orderbook έχει μειωθεί κατά 30% και πλέον αριθμεί 326 πλοία.
Παρότι η επικρατούσα εικόνα στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων προκαλεί αισιοδοξία, η προσφορά δεξαμενόπλοιων δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά τα επόμενα έτη. Η εν λόγω εκτίμηση συνιστά απόρροια των περιορισμένων διαθέσιμων slots στα ναυπηγεία αλλά και του γεγονότος ότι το orderbook των tankers βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ