
Αυξημένες παρουσιάζονται οι παραγγελίες πλοίων, σε σχέση με το περασμένο έτος, αντανακλώντας το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε containerships και bulk carriers, γεγονός που ενδεχομένως να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα ναύλων στις δύο αγορές εντός του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τον Σεπτέμβριο του 2021, ο στόλος των bulk carriers ανερχόταν σε 12.578 πλοία, με το orderbook να φτάνει τα 672 πλοία, τα οποία αντιστοιχούν στο 5,3% του υπάρχοντος στόλου. Έναν χρόνο μετά, ο στόλος των bulk carriers έχει φτάσει τα 12.982 πλοία, σημειώνοντας αύξηση 3%, ενώ τα υπό ναυπήγηση πλοία αυξήθηκαν κατά 33%, φτάνοντας τα 892.
Παράλληλα, ο στόλος των containerships τον Σεπτέμβριο του 2021 αριθμούσε 5.536 πλοία, ενώ το orderbook άγγιζε τα 415 πλοία. Ωστόσο, την ίδια περίοδο το 2022, ο συνολικός στόλος των containerships έχει αυξηθεί στα 5.719, με μεταβολή 3%, ενώ το orderbook παρουσίασε σημαντική αύξηση ύψους 125%, φτάνοντας τα 933 πλοία.
Από την άλλη, η εικόνα της προσφοράς tankers αλλά και του orderbook τους αντανακλά τις συνθήκες της ναυλαγοράς εντός των τελευταίων ετών. Ο στόλος αυξήθηκε κατά 2% και αριθμεί 7.359 δεξαμενόπλοια έναντι 7.250 τον Σεπτέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, σε ετήσια βάση, το orderbook έχει μειωθεί κατά 30% και πλέον αριθμεί 326 πλοία.
Παρότι η επικρατούσα εικόνα στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων προκαλεί αισιοδοξία, η προσφορά δεξαμενόπλοιων δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά τα επόμενα έτη. Η εν λόγω εκτίμηση συνιστά απόρροια των περιορισμένων διαθέσιμων slots στα ναυπηγεία αλλά και του γεγονότος ότι το orderbook των tankers βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ