
Η Wallenius Wilhelmsen αποτελεί την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία η οποία υιοθετεί μια προσέγγιση που βασίζεται πλήρως στην τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της επιχειρησιακής απόδοσης των πλοίων της. Έχοντας ήδη εγκαταστήσει σε 65 πλοία της συστήματα για τη συλλογή και τη μετάδοση σημαντικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η νέα προσέγγιση που πρόκειται να υιοθετήσει η εταιρεία θα τη βοηθήσει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου των πλοίων της έως και κατά 10%.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η εταιρεία συνεργάζεται τους τελευταίους 18 μήνες με την εταιρεία τεχνολογίας DeepSea, η οποία ειδικεύεται στην αξιοποίηση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, για την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης που θα χρησιμοποιήσει στα πλοία της.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η Wallenius Wilhelmsen έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές πληροφορικής και cloud, εγκαθιστώντας στα πλοία της αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Πλέον η εταιρεία θα μπορεί, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της DeepSea, να αξιοποιεί τα δεδομένα τροφοδοτώντας σύνθετα μαθηματικά μοντέλα, ώστε να παρέχει στον καπετάνιο του πλοίου λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με τη βέλτιστη διαδρομή και ταχύτητα του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλεπόμενες καιρικές συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών, ενώ τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Σύμφωνα με την Wallenius, η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη βελτίωση της επιχειρησιακής απόδοσης των πλοίων, θεωρώντας πως η ψηφιοποίηση αποτελεί μία από τις βασικότερες λύσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Φωτό: Peter Kraayvanger/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ