
Διαταραχές στην αγορά προκαλούν η προσφορά και η ζήτηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, εφόσον παρατηρείται να είναι μεγάλη η μεταξύ τους απόκλιση, λόγω της αύξησης του χρόνου μεταφοράς μέσω θαλάσσης.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάλυση της Sea‑Intelligence, πριν από την πανδημία o μέσος χρόνος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης ήταν 45 ημέρες, ενώ κορύφωση παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 2022, φτάνοντας τις 112 ημέρες. Ωστόσο, έκτοτε μειώθηκε σε 88 ημέρες, σύμφωνα με δεδομένα του περασμένου Αυγούστου. Αυτή η αύξηση του χρόνου μεταφοράς είχε οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς δεν είχαν μεταφερθεί αρκετά κενά εμπορευματοκιβώτια προς την Ασία το εν λόγω χρονικό διάστημα. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάγκη για παραγωγή νέων εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αγοράς.
Όσον αφορά την εξέλιξη της κατάστασης, εάν ο χρόνος μεταφοράς συνεχίσει να μειώνεται, τα επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια θα «αποδεσμευτούν» και θα συσσωρευτούν κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της ΕΕ, όπως εκτιμάται στην ανάλυση της Sea‑Intelligence.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως, εάν ο χρόνος μεταφοράς επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, νωρίς το επόμενο έτος, αναμένεται να υπάρξει πλεόνασμα ύψους 4,3 εκατ. TEUs στη Βόρεια Αμερική, των οποίων η επιστροφή δεν θα καταστεί δυνατή. Έτσι, δυνητικά θα περιοριστεί η ικανότητα αποθήκευσής τους, ένα πρόβλημα που ήδη ταλανίζει τα αμερικανικά κέντρα logistics.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ