Το ταξίδι των κενών εμπορευματοκιβωτίων

Το ταξίδι των κενών εμπορευματοκιβωτίων

106
Το ταξίδι των κενών εμπορευματοκιβωτίων

Διαταραχές στην αγορά προκαλούν η προσφορά και η ζήτηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, εφόσον παρατηρείται να είναι μεγάλη η μεταξύ τους απόκλιση, λόγω της αύξησης του χρόνου μεταφοράς μέσω θαλάσσης.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάλυση της Sea‑Intelligence, πριν από την πανδημία o μέσος χρόνος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης ήταν 45 ημέρες, ενώ κορύφωση παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 2022, φτάνοντας τις 112 ημέρες. Ωστόσο, έκτοτε μειώθηκε σε 88 ημέρες, σύμφωνα με δεδομένα του περασμένου Αυγούστου. Αυτή η αύξηση του χρόνου μεταφοράς είχε οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς δεν είχαν μεταφερθεί αρκετά κενά εμπορευματοκιβώτια προς την Ασία το εν λόγω χρονικό διάστημα. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάγκη για παραγωγή νέων εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αγοράς.

Όσον αφορά την εξέλιξη της κατάστασης, εάν ο χρόνος μεταφοράς συνεχίσει να μειώνεται, τα επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια θα «αποδεσμευτούν» και θα συσσωρευτούν κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της ΕΕ, όπως εκτιμάται στην ανάλυση της Sea‑Intelligence.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως, εάν ο χρόνος μεταφοράς επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, νωρίς το επόμενο έτος, αναμένεται να υπάρξει πλεόνασμα ύψους 4,3 εκατ. TEUs στη Βόρεια Αμερική, των οποίων η επιστροφή δεν θα καταστεί δυνατή. Έτσι, δυνητικά θα περιοριστεί η ικανότητα αποθήκευσής τους, ένα πρόβλημα που ήδη ταλανίζει τα αμερικανικά κέντρα logistics.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.