
Τις κύριες προκλήσεις για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες τους ερχόμενους μήνες καταδεικνύει πρόσφατη ανάλυση του World Economic Forum. Πιο συγκεκριμένα, οι κύριες προκλήσεις σύμφωνα με το WEF είναι το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οι εργατικές κινητοποιήσεις, η ενεργειακή κρίση, η γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι ακραίες καιρικές συνθήκες.
Ειδικότερα, το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης περιορίζει την αγοραστική ικανότητα των πολιτών και κατ’ επέκταση οδηγεί σε πτώση της ζήτησης. Συνεπώς, ο ακριβής σχεδιασμός για τους ερχόμενους μήνες από τις εταιρείες λιανικής καθίσταται δύσκολο εγχείρημα.
Την ίδια ώρα, οι εργατικές κινητοποιήσεις πληθαίνουν τους τελευταίους μήνες στην Ευρώπη –πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι λιμένες Felixstowe και Λίβερπουλ στο Ηνωμένο Βασίλειο–, καθώς οι εργαζόμενοι απαιτούν αύξηση των απολαβών προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις του πληθωρισμού. Εκτός αυτού, η έλλειψη εργαζομένων, και δη οδηγών φορτηγών, στις χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες επιμένει.
Όσον αφορά το ενεργειακό τοπίο, η άνευ προηγουμένου κρίση έχει οδηγήσει σε αναθεώρηση πρότερων οικονομικών εκτιμήσεων. Ενδεικτικά, η Γερμανία, η ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης, φλερτάρει με την οικονομική ύφεση, με την επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στις παγκόσμιες κατασκευαστικές αλυσίδες εφοδιασμού να κρίνεται σημαντική, λόγω του ρόλου της χώρας σε αυτές ως εξαγωγέα. Ακόμη, η έλλειψη ενεργειακών πόρων στην Κίνα ‒δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου και πρωταγωνιστής του παγκόσμιου εμπορίου– έχει επηρεάσει τη βιομηχανική της παραγωγή.
Παράλληλα, η γεωπολιτική αστάθεια με επίκεντρο την Ανατολική Ευρώπη επιδρά σημαντικά τόσο στην παραγωγή όσο και στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων (σιτηρά, λιπάσματα) Ουκρανίας και Ρωσίας, πάνω στις οποίες στηρίζεται η αποφυγή μιας παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης. Εκτός αυτού, οι σχέσεις Ουάσιγκτον και Πεκίνου επιδεινώνονται, με φόντο τις υποστηρικτικές κινήσεις των ΗΠΑ προς την Ταϊβάν. Περαιτέρω κλιμάκωση δύναται να δυσχεράνει την προμήθεια μικροκυκλωμάτων στις διεθνείς αγορές.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, οι ακραίες καιρικές συνθήκες –κυρίως η ξηρασία– έχουν επηρεάσει σημαντικά την ενδοποτάμια ναυτιλία στην Ευρώπη, μειώνοντας το μέγιστο φορτίο που μεταφέρεται μέσω φορτηγίδων. Στην Κίνα, η ξηρασία στον ποταμό Γιανγκτσέ έχει περιορίσει την πρόσβαση πλοίων τους τελευταίους μήνες.
Οι προαναφερθείσες πέντε προκλήσεις αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην παράδοση προϊόντων και εμπορευμάτων. Σε κάθε περίπτωση, το WEF δεν αναμένει ελλείψεις αλλά καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Φωτό: Tolga Akmen/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ