
Τα ηλιακά φωτοβολταϊκά πλαίσια συνεισέφεραν αυτό το καλοκαίρι το 12% του ηλεκτρισμού που κατανάλωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, επίπεδο ρεκόρ που επέτρεψε στην ήπειρο να αποφύγει την εισαγωγή 20 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αερίου έναντι δυνητικού τιμήματος 29 δισ. ευρώ, αναφέρει έκθεση του κέντρου μελετών Ember.
Μεταξύ του Μαΐου και του Αυγούστου, η παραγωγή ηλεκτρισμού από τα φωτοβολταϊκά συστήματα ανήλθε σε 99,4 τεραβατώρες (TWh), σύμφωνα με το κέντρο μελετών, που ειδικεύεται σε ενεργειακά ζητήματα.
Κατά την έκθεσή του, οι 18 από τις 27 χώρες μέλη της ΕΕ κατέγραψαν αυτό το καλοκαίρι ρεκόρ παραγωγής ηλεκτρισμού με τη μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική, ειδικά η Ολλανδία (23% του ενεργειακού μείγματος), η Γερμανία (19%) και η Ισπανία (17%).
Η Γαλλία αντίθετα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο, με μόλις το 7,7% της παραγωγής ηλεκτρισμού στη χώρα να προέρχεται από φωτοβολταϊκά συστήματα αυτό το καλοκαίρι.
Η ισχυρότερη αύξηση της παραγωγής ηλεκτρισμού με αυτόν τον τρόπο καταγράφηκε στην Πολωνία, όπου 26πλασιάστηκε, ενώ ακολούθησαν Φινλανδία και Ουγγαρία, όπου πενταπλασιάστηκε, σημειώνει το Ember, το οποίο άντλησε δεδομένα από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΔΔΣΜΗΕ).
Χωρίς αυτή την παραγωγή, η ΕΕ θα ήταν υποχρεωμένη να εισαγάγει 20 δισ. κυβικά μέτρα αερίου επιπλέον, υπολόγισαν οι αναλυτές, έναντι τιμήματος 29 δισεκ. ευρώ στις τιμές που καταγράφονταν από τον Μάιο ως τον Αύγουστο.
Η άνοδος της παραγωγής από το καλοκαίρι του 2021 ως το καλοκαίρι του 2022 (22 TWh) επέτρεψε να εξοικονομηθούν σε τέσσερις μήνες 4 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, αξίας 6 και πλέον δισ. ευρώ.
Παρ’ όλ’ αυτά, μολονότι η παραγωγή από φωτοβολταϊκά συστήματα επιταχύνεται, η ανάπτυξή τους κρίνεται ακόμη ανεπαρκής. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ember, η ήπειρος θα έχει τα χρόνια που έρχονται εγκατεστημένα λιγότερα από τα μισά από αυτά που χρειάζεται για να εκπληρώσει τους ενεργειακούς και κλιματικούς στόχους που έχει θέσει η ΕΕ με ορίζοντα το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ