
Σύμφωνα με ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, η ζήτηση για νεότευκτα πλοία που θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο αναμένεται να σημειώσει αισθητή άνοδο στο μέλλον.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στους Financial Times, ο διευθύνων σύμβουλος του ναυπηγείου Korea Shipbuilding and Offshore Engineering, Ka Sam-hyun, δήλωσε ότι πιστεύει πως οι παραγγελίες για τα εν λόγω πλοία αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά την επόμενη δεκαετία, θεωρώντας ωστόσο ότι τα πλοία κατανάλωσης LNG θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν για τα επόμενα είκοσι χρόνια.
Η αύξηση ήδη αντικατοπτρίζεται στις σχεδόν 50 παραγγελίες για πλοία διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης οι οποίες αναμένεται να γίνουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στα 19 πλοία. Καθώς η ζήτηση για πλοία κατανάλωσης μεθανόλης αυξάνεται, εντείνεται παράλληλα και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ναυπηγείων της Νοτίου Κορέας και της Κίνας για τα μερίδια που θα διεκδικήσουν σε αυτή τη νέα αγορά.
Η κατασκευή ενός πλοίου διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης είναι φθηνότερη σε σχέση με την κατασκευή ενός πλοίου κατανάλωσης LNG, καθώς η μεθανόλη δεν απαιτεί ακριβές κρυογονικές δεξαμενές καυσίμου και συστήματα διαχείρισης αερίου καυσίμου, καθιστώντας τα εν λόγω πλοία πιο ανταγωνιστικά από άποψη κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ