
Οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ συμφώνησαν την Τετάρτη 31 Αυγούστου την αναστολή της συμφωνίας διευκόλυνσης έκδοσης θεωρήσεων (visa) με τη Ρωσία, καθιστώντας έτσι την πρόσβαση των Ρώσων πολιτών στην ΕΕ πιο δύσκολη και πιο κοστοβόρα.
«Θα μειωθεί ο αριθμός των νέων θεωρήσεων που εκδίδονται από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Θα είναι πιο δύσκολο και θα διαρκέσει περισσότερο», σημείωσε ο Ζοζέπ Μπορέλ, μετά τη συνεδρίαση των υπουργών Εξωτερικών, αναφερόμενος στην απόφαση.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters, δεν υπήρξε κοινή γραμμή των υπουργών Εξωτερικών για μια γενική απαγόρευση έκδοσης βίζα σε Ρώσους.
Ο Μπορέλ επίσης τόνισε ότι κατεγράφη σημαντική άνοδος των συνοριακών διελεύσεων Ρώσων στην ΕΕ από τα μέσα Ιουλίου, εξέλιξη την οποία χαρακτήρισε ως «κίνδυνο για την ασφάλεια για τα γειτονικά αυτά κράτη». Η απάντηση του Κρεμλίνου ήταν άμεση με τον Ντμίτρι Πεσκόφ να χαρακτηρίζει γελοία την απόφαση της ΕΕ προσθέτοντας ότι η Ρωσία εξετάζει τρόπους απάντησης.
Η πολιτική αυτή απόφαση θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τα αρμόδια νομοπαρασκευαστικά όργανα της ΕΕ και ακόμη δεν είναι γνωστό ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της. Αναμφίβολα ο αντίκτυπος θα είναι μεγάλος και για τους Ρώσους ναυτικούς οι οποίοι επιθυμούν να επιβιβαστούν/αποβιβαστούν σε λιμάνια και αεροδρόμια της ΕΕ αλλά και τις εταιρείες οι οποίες δεν θα μπορούν να προβούν στις αντίστοιχες αντικαταστάσεις. Η ναυτική κίνηση λοιπόν δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο αν αναλογιστεί κάποιος ότι ένας μεγάλος αριθμός Ουκρανών ναυτικών είναι ήδη εγκλωβισμένοι σε πλοία στη Μαύρη Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φώτο:Valda Kalnina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ