
Οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ συμφώνησαν την Τετάρτη 31 Αυγούστου την αναστολή της συμφωνίας διευκόλυνσης έκδοσης θεωρήσεων (visa) με τη Ρωσία, καθιστώντας έτσι την πρόσβαση των Ρώσων πολιτών στην ΕΕ πιο δύσκολη και πιο κοστοβόρα.
«Θα μειωθεί ο αριθμός των νέων θεωρήσεων που εκδίδονται από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Θα είναι πιο δύσκολο και θα διαρκέσει περισσότερο», σημείωσε ο Ζοζέπ Μπορέλ, μετά τη συνεδρίαση των υπουργών Εξωτερικών, αναφερόμενος στην απόφαση.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters, δεν υπήρξε κοινή γραμμή των υπουργών Εξωτερικών για μια γενική απαγόρευση έκδοσης βίζα σε Ρώσους.
Ο Μπορέλ επίσης τόνισε ότι κατεγράφη σημαντική άνοδος των συνοριακών διελεύσεων Ρώσων στην ΕΕ από τα μέσα Ιουλίου, εξέλιξη την οποία χαρακτήρισε ως «κίνδυνο για την ασφάλεια για τα γειτονικά αυτά κράτη». Η απάντηση του Κρεμλίνου ήταν άμεση με τον Ντμίτρι Πεσκόφ να χαρακτηρίζει γελοία την απόφαση της ΕΕ προσθέτοντας ότι η Ρωσία εξετάζει τρόπους απάντησης.
Η πολιτική αυτή απόφαση θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τα αρμόδια νομοπαρασκευαστικά όργανα της ΕΕ και ακόμη δεν είναι γνωστό ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της. Αναμφίβολα ο αντίκτυπος θα είναι μεγάλος και για τους Ρώσους ναυτικούς οι οποίοι επιθυμούν να επιβιβαστούν/αποβιβαστούν σε λιμάνια και αεροδρόμια της ΕΕ αλλά και τις εταιρείες οι οποίες δεν θα μπορούν να προβούν στις αντίστοιχες αντικαταστάσεις. Η ναυτική κίνηση λοιπόν δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο αν αναλογιστεί κάποιος ότι ένας μεγάλος αριθμός Ουκρανών ναυτικών είναι ήδη εγκλωβισμένοι σε πλοία στη Μαύρη Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φώτο:Valda Kalnina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ