
Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και η ξηρασία που καταγράφεται στο βόρειο ημισφαίριο απειλούν τις συγκομιδές σιτηρών και ενώ η επισιτιστική κρίση διογκώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Στις ΗΠΑ, πρόσφατες εκτιμήσεις της Pro Farmer αναφορικά με τις σοδειές καλαμποκιού και σόγιας κινούνται χαμηλότερα κατά 4% έναντι των κυβερνητικών εκτιμήσεων. Η παραγωγή σιτηρών στη χώρα είναι υψηλής σημασίας, καθώς θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές το προσεχές διάστημα. Το πρόσφατο report του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας κάνει λόγο για πτώση της παραγωγής καλαμποκιού κατά 5% και αύξηση της παραγωγής σόγιας κατά 2%.
Στην Κίνα, η χειρότερη ξηρασία από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 που πλήττει τις κεντρικές και νοτιοδυτικές περιοχές, σε συνδυασμό με τις βροχοπτώσεις στα βορειοανατολικά, απειλεί εκατομμύρια τόνους σιτηρών. Οι συγκομιδές ρυζιού κατά μήκος του ποταμού Γιανγκτσέ και στη λεκάνη Σιτσουάν, δύο περιοχές που αντιπροσωπεύουν το 50% της παραγωγής ρυζιού της χώρας, έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Η παραγωγή καλαμποκιού επίσης εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 4,5 εκατ. τόνους, σύμφωνα με την Yongan Futures Co. Οι παραπάνω απώλειες θα αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές και θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές. Η Κίνα στρέφεται στις ΗΠΑ για τις εισαγωγές εν μέσω αυξημένων τιμών σόγιας προερχόμενης από τη Βραζιλία.
Παρόμοια είναι η εικόνα και για το ρύζι της Ινδίας, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μείωση της παραγωγής κατά 10%. Οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών συνεχίζονται με ομαλούς ρυθμούς από τη Μαύρη Θάλασσα, ωστόσο η βελτιωμένη αυτή εικόνα δεν συμβάλλει στη μείωση των τιμών. Πλέον οι ουκρανικές εξαγωγές κινούνται χαμηλότερα κατά 50% σε σχέση με πέρυσι. Στις 30 Αυγούστου, το υπουργείο Υποδομών της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι περίπου 1,5 εκατ. τόνοι σιτηρών έχουν εξαχθεί από τα λιμάνια της χώρας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι η παραγωγή καλαμποκιού στην ΕΕ θα μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών και συγκεκριμένα θα αγγίξει τους 59,3 εκατ. τόνους.
Πηγή: Intermodal – Weekly Market Report (Week 34)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ