
Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και η ξηρασία που καταγράφεται στο βόρειο ημισφαίριο απειλούν τις συγκομιδές σιτηρών και ενώ η επισιτιστική κρίση διογκώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Στις ΗΠΑ, πρόσφατες εκτιμήσεις της Pro Farmer αναφορικά με τις σοδειές καλαμποκιού και σόγιας κινούνται χαμηλότερα κατά 4% έναντι των κυβερνητικών εκτιμήσεων. Η παραγωγή σιτηρών στη χώρα είναι υψηλής σημασίας, καθώς θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές το προσεχές διάστημα. Το πρόσφατο report του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας κάνει λόγο για πτώση της παραγωγής καλαμποκιού κατά 5% και αύξηση της παραγωγής σόγιας κατά 2%.
Στην Κίνα, η χειρότερη ξηρασία από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 που πλήττει τις κεντρικές και νοτιοδυτικές περιοχές, σε συνδυασμό με τις βροχοπτώσεις στα βορειοανατολικά, απειλεί εκατομμύρια τόνους σιτηρών. Οι συγκομιδές ρυζιού κατά μήκος του ποταμού Γιανγκτσέ και στη λεκάνη Σιτσουάν, δύο περιοχές που αντιπροσωπεύουν το 50% της παραγωγής ρυζιού της χώρας, έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Η παραγωγή καλαμποκιού επίσης εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 4,5 εκατ. τόνους, σύμφωνα με την Yongan Futures Co. Οι παραπάνω απώλειες θα αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές και θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές. Η Κίνα στρέφεται στις ΗΠΑ για τις εισαγωγές εν μέσω αυξημένων τιμών σόγιας προερχόμενης από τη Βραζιλία.
Παρόμοια είναι η εικόνα και για το ρύζι της Ινδίας, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μείωση της παραγωγής κατά 10%. Οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών συνεχίζονται με ομαλούς ρυθμούς από τη Μαύρη Θάλασσα, ωστόσο η βελτιωμένη αυτή εικόνα δεν συμβάλλει στη μείωση των τιμών. Πλέον οι ουκρανικές εξαγωγές κινούνται χαμηλότερα κατά 50% σε σχέση με πέρυσι. Στις 30 Αυγούστου, το υπουργείο Υποδομών της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι περίπου 1,5 εκατ. τόνοι σιτηρών έχουν εξαχθεί από τα λιμάνια της χώρας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι η παραγωγή καλαμποκιού στην ΕΕ θα μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών και συγκεκριμένα θα αγγίξει τους 59,3 εκατ. τόνους.
Πηγή: Intermodal – Weekly Market Report (Week 34)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ