
Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και η ξηρασία που καταγράφεται στο βόρειο ημισφαίριο απειλούν τις συγκομιδές σιτηρών και ενώ η επισιτιστική κρίση διογκώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Στις ΗΠΑ, πρόσφατες εκτιμήσεις της Pro Farmer αναφορικά με τις σοδειές καλαμποκιού και σόγιας κινούνται χαμηλότερα κατά 4% έναντι των κυβερνητικών εκτιμήσεων. Η παραγωγή σιτηρών στη χώρα είναι υψηλής σημασίας, καθώς θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές το προσεχές διάστημα. Το πρόσφατο report του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας κάνει λόγο για πτώση της παραγωγής καλαμποκιού κατά 5% και αύξηση της παραγωγής σόγιας κατά 2%.
Στην Κίνα, η χειρότερη ξηρασία από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 που πλήττει τις κεντρικές και νοτιοδυτικές περιοχές, σε συνδυασμό με τις βροχοπτώσεις στα βορειοανατολικά, απειλεί εκατομμύρια τόνους σιτηρών. Οι συγκομιδές ρυζιού κατά μήκος του ποταμού Γιανγκτσέ και στη λεκάνη Σιτσουάν, δύο περιοχές που αντιπροσωπεύουν το 50% της παραγωγής ρυζιού της χώρας, έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Η παραγωγή καλαμποκιού επίσης εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 4,5 εκατ. τόνους, σύμφωνα με την Yongan Futures Co. Οι παραπάνω απώλειες θα αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές και θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές. Η Κίνα στρέφεται στις ΗΠΑ για τις εισαγωγές εν μέσω αυξημένων τιμών σόγιας προερχόμενης από τη Βραζιλία.
Παρόμοια είναι η εικόνα και για το ρύζι της Ινδίας, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μείωση της παραγωγής κατά 10%. Οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών συνεχίζονται με ομαλούς ρυθμούς από τη Μαύρη Θάλασσα, ωστόσο η βελτιωμένη αυτή εικόνα δεν συμβάλλει στη μείωση των τιμών. Πλέον οι ουκρανικές εξαγωγές κινούνται χαμηλότερα κατά 50% σε σχέση με πέρυσι. Στις 30 Αυγούστου, το υπουργείο Υποδομών της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι περίπου 1,5 εκατ. τόνοι σιτηρών έχουν εξαχθεί από τα λιμάνια της χώρας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι η παραγωγή καλαμποκιού στην ΕΕ θα μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών και συγκεκριμένα θα αγγίξει τους 59,3 εκατ. τόνους.
Πηγή: Intermodal – Weekly Market Report (Week 34)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ