
H ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται, όπως και οι υπόλοιποι οικονομικοί κλάδοι, να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ληφθεί πολλές πρωτοβουλίες, ενώ συχνά υπάρχει ένα debate για το ποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη θα αναλάβει το επιπλέον κόστος αυτών των δράσεων. Ναυπηγεία, εταιρείες σχεδιασμού πλοίων, εταιρείες ενέργειας, νηογνώμονες και ναυτιλιακές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους για έναν πράσινο κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό «τρέχουν» αρκετά projects, τα οποία επιστρατεύουν προηγμένες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα. Η μεθανόλη κεντρίζει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν είναι τυχαίο ότι ο Bill Gates, εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο, μέσω εταιρείας στην οποία συμμετέχει, φλερτάρει με ένα τέτοιο εγχείρημα. Η δανική νεοφυής εταιρεία Blue World Technologies «σήκωσε» πρόσφατα $37 εκατ. από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Breakthrough Energy Ventures, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τον Αμερικανό μεγιστάνα. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την κλιμάκωση της παραγωγής κυψελών καυσίμου καθώς και για την ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου μεθανόλης που θα προορίζονται για το ναυτιλιακό κλάδο.
H Βlue World έχει αναπτύξει μια τεχνολογία κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας η οποία μπορεί να λειτουργεί με ένα μείγμα αερίων που προέρχεται απευθείας από τον αναμορφωτή και περιέχει μικρές ποσότητες μονοξειδίου του άνθρακα οι οποίες θα μπορούσαν να καταστρέψουν ένα συμβατικό σύστημα κυψελών καυσίμου . Η διεργασία του συστήματος της Blue World παράγει μόνο νερό και διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να συμπιεστεί, να αποθηκευτεί και αργότερα να συνδυαστεί ξανά με υδρογόνο για να παραχθεί περισσότερη μεθανόλη.
Γύρω στα τέλη του 2021, η εταιρεία ανέλαβε την παραγωγή όλων των βασικών εξαρτημάτων των κυψελών καυσίμου μεθανόλης και αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής της πρώτης παρτίδας. Μέσα στο 2022 η Blue World Technologies αναμένεται να λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά κυψελών καυσίμου, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια η εταιρεία επιδιώκει να πετύχει δυναμικότητα παραγωγής 500 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ