
H ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται, όπως και οι υπόλοιποι οικονομικοί κλάδοι, να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ληφθεί πολλές πρωτοβουλίες, ενώ συχνά υπάρχει ένα debate για το ποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη θα αναλάβει το επιπλέον κόστος αυτών των δράσεων. Ναυπηγεία, εταιρείες σχεδιασμού πλοίων, εταιρείες ενέργειας, νηογνώμονες και ναυτιλιακές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους για έναν πράσινο κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό «τρέχουν» αρκετά projects, τα οποία επιστρατεύουν προηγμένες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα. Η μεθανόλη κεντρίζει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν είναι τυχαίο ότι ο Bill Gates, εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο, μέσω εταιρείας στην οποία συμμετέχει, φλερτάρει με ένα τέτοιο εγχείρημα. Η δανική νεοφυής εταιρεία Blue World Technologies «σήκωσε» πρόσφατα $37 εκατ. από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Breakthrough Energy Ventures, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τον Αμερικανό μεγιστάνα. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την κλιμάκωση της παραγωγής κυψελών καυσίμου καθώς και για την ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου μεθανόλης που θα προορίζονται για το ναυτιλιακό κλάδο.
H Βlue World έχει αναπτύξει μια τεχνολογία κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας η οποία μπορεί να λειτουργεί με ένα μείγμα αερίων που προέρχεται απευθείας από τον αναμορφωτή και περιέχει μικρές ποσότητες μονοξειδίου του άνθρακα οι οποίες θα μπορούσαν να καταστρέψουν ένα συμβατικό σύστημα κυψελών καυσίμου . Η διεργασία του συστήματος της Blue World παράγει μόνο νερό και διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να συμπιεστεί, να αποθηκευτεί και αργότερα να συνδυαστεί ξανά με υδρογόνο για να παραχθεί περισσότερη μεθανόλη.
Γύρω στα τέλη του 2021, η εταιρεία ανέλαβε την παραγωγή όλων των βασικών εξαρτημάτων των κυψελών καυσίμου μεθανόλης και αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής της πρώτης παρτίδας. Μέσα στο 2022 η Blue World Technologies αναμένεται να λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά κυψελών καυσίμου, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια η εταιρεία επιδιώκει να πετύχει δυναμικότητα παραγωγής 500 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ