Οι εισαγωγές της Κίνας, παράγοντας Χ για τα δεξαμενόπλοια

Οι εισαγωγές της Κίνας, παράγοντας Χ για τα δεξαμενόπλοια

164
Οι εισαγωγές της Κίνας, παράγοντας Χ για τα δεξαμενόπλοια

Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, καθώς αντιπροσωπεύει το 25% των παγκόσμιων εισαγωγών αργού πετρελαίου. Την προηγούμενη δεκαετία, οι εισαγωγές αργού της Κίνας κατέγραψαν ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5%, με αποτέλεσμα η ασιατική χώρα να αποτελεί κινητήριο μοχλό για τη ζήτηση αργού αλλά και πετρελαιοφόρων πλοίων.

Ωστόσο, τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται να μη συνάδουν με την εικόνα σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του General Administration of Customs China (GACC), οι εισαγόμενες ποσότητες αργού για τον Ιούλιο του 2022 σημείωσαν πτώση 9,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021 και ήταν μειωμένες κατά 27,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Επιπλέον, οι μεταφερόμενες ποσότητες αργού διά θαλάσσης ακολούθησαν παρόμοια καθοδική πορεία και η ζήτηση για πετρελαιοφόρα σε τονομίλια σημείωσε πτώση κατά 9,6% σε ετήσια βάση τους πρώτους επτά μήνες του 2022, σύμφωνα με την Signal Ocean. Φέτος, η Κίνα φαίνεται να στρέφει το βλέμμα της στις εισαγωγές από τον Περσικό Κόλπο, τη νοτιοανατολική Ασία και τη Ρωσία, παραγκωνίζοντας έτσι τις εισαγωγές από τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τη δυτική Αφρική. Ως εκ τούτου, σε γενικές γραμμές, οι μεγαλύτερες σε απόσταση διαδρομές αντικαταστάθηκαν από μικρότερες.

Ακόμη, σημειώνεται ότι τα Suezmaxes καθώς και τα VLCCs κατέγραψαν πτώση ζήτησης σε τονομίλια περίπου κατά 10% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2022, ενώ τα Aframaxes σημείωσαν άνοδο κατά 1,5%, λόγω των αυξημένων εμπορικών ροών με τη Ρωσία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, Niels Rasmussen, οι χαμηλές εισαγωγές αργού στην Κίνα αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια των lockdowns εντός της χώρας. Τέλος, ο ίδιος υπογράμμισε πως ανάκαμψη των εισαγωγών αναμένεται να σημειωθεί τον Σεπτέμβριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει αύξηση στην τοπική ζήτηση προϊόντων, αλλά και με αλλαγές στις πολιτικές που αποθαρρύνουν την αύξηση παραγωγής των διυλιστηρίων.

Πηγή: BIMCO

Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.