Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Norwegian Ship Design Company έλαβε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό δύο ROPAX πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν ως καύσιμο υδρογόνο.
Τα καινοτόμα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν για την εταιρεία Torghatten Nord και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, θα επιχειρούν στο αρχιπέλαγος Lofoten στη βόρεια Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 26.500 τόνους εκπομπών CO₂ ετησίως.
Σύμφωνα με τη Norwegian Ship Design, δεν υπάρχουν έως σήμερα πουθενά στον κόσμο πορθμεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσει αυτή την περίοδο η εταιρεία και ως εκ τούτου ο σχεδιασμός τους έπρεπε να γίνει από το μηδέν και να εξεταστούν διάφορες λύσεις, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία αναγνώρισης κινδύνων, στην οποία συμμετείχε η εταιρεία HYEX Safety, που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας κατά τη χρήση του υδρογόνου, καθώς και δυνητικοί προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα ασφάλειας των νέων πλοίων θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου.
Η ανάπτυξη των εν λόγω ROPAX πλοίων αναμένεται να συμβάλει τις προσπάθειες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου να μειώσει τις ανθρακικές εκπομπές του, προωθώντας παράλληλα τη χρήση του υδρογόνου ως ασφαλούς εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.