
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Norwegian Ship Design Company έλαβε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό δύο ROPAX πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν ως καύσιμο υδρογόνο.
Τα καινοτόμα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν για την εταιρεία Torghatten Nord και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, θα επιχειρούν στο αρχιπέλαγος Lofoten στη βόρεια Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 26.500 τόνους εκπομπών CO₂ ετησίως.
Σύμφωνα με τη Norwegian Ship Design, δεν υπάρχουν έως σήμερα πουθενά στον κόσμο πορθμεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσει αυτή την περίοδο η εταιρεία και ως εκ τούτου ο σχεδιασμός τους έπρεπε να γίνει από το μηδέν και να εξεταστούν διάφορες λύσεις, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία αναγνώρισης κινδύνων, στην οποία συμμετείχε η εταιρεία HYEX Safety, που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας κατά τη χρήση του υδρογόνου, καθώς και δυνητικοί προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα ασφάλειας των νέων πλοίων θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου.
Η ανάπτυξη των εν λόγω ROPAX πλοίων αναμένεται να συμβάλει τις προσπάθειες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου να μειώσει τις ανθρακικές εκπομπές του, προωθώντας παράλληλα τη χρήση του υδρογόνου ως ασφαλούς εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ