
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Norwegian Ship Design Company έλαβε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό δύο ROPAX πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν ως καύσιμο υδρογόνο.
Τα καινοτόμα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν για την εταιρεία Torghatten Nord και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, θα επιχειρούν στο αρχιπέλαγος Lofoten στη βόρεια Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 26.500 τόνους εκπομπών CO₂ ετησίως.
Σύμφωνα με τη Norwegian Ship Design, δεν υπάρχουν έως σήμερα πουθενά στον κόσμο πορθμεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσει αυτή την περίοδο η εταιρεία και ως εκ τούτου ο σχεδιασμός τους έπρεπε να γίνει από το μηδέν και να εξεταστούν διάφορες λύσεις, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία αναγνώρισης κινδύνων, στην οποία συμμετείχε η εταιρεία HYEX Safety, που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας κατά τη χρήση του υδρογόνου, καθώς και δυνητικοί προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα ασφάλειας των νέων πλοίων θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου.
Η ανάπτυξη των εν λόγω ROPAX πλοίων αναμένεται να συμβάλει τις προσπάθειες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου να μειώσει τις ανθρακικές εκπομπές του, προωθώντας παράλληλα τη χρήση του υδρογόνου ως ασφαλούς εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ