
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Norwegian Ship Design Company έλαβε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό δύο ROPAX πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν ως καύσιμο υδρογόνο.
Τα καινοτόμα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν για την εταιρεία Torghatten Nord και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, θα επιχειρούν στο αρχιπέλαγος Lofoten στη βόρεια Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 26.500 τόνους εκπομπών CO₂ ετησίως.
Σύμφωνα με τη Norwegian Ship Design, δεν υπάρχουν έως σήμερα πουθενά στον κόσμο πορθμεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσει αυτή την περίοδο η εταιρεία και ως εκ τούτου ο σχεδιασμός τους έπρεπε να γίνει από το μηδέν και να εξεταστούν διάφορες λύσεις, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία αναγνώρισης κινδύνων, στην οποία συμμετείχε η εταιρεία HYEX Safety, που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας κατά τη χρήση του υδρογόνου, καθώς και δυνητικοί προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα ασφάλειας των νέων πλοίων θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου.
Η ανάπτυξη των εν λόγω ROPAX πλοίων αναμένεται να συμβάλει τις προσπάθειες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου να μειώσει τις ανθρακικές εκπομπές του, προωθώντας παράλληλα τη χρήση του υδρογόνου ως ασφαλούς εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ